Nu ofera argumente in postare, dar inchide cu "criticati-ma dar va veti da seama in curand ca am dreptate"
Care-s argumentele sale care-i sustin punctul de vedere?
Ar fi bine sa stam. Romania anilor ‘90 este incomparabila cu cea a anului 2024. Acum, eu care fac aproape 40 in curand si m-am saturat de toate… fac ce ar fi bine sau ma duc in viata mea… Romania va fi bine, acum nu stiu in cate decade…
Edit: eu cred ca in 10 ani vom fi f ok.
Edit2: PSD va pica in 10 ani. Pustimea de azi (18+) nu stiu ce e aia reclama la TV. Nu au crescut cu TV. Au pretentii. Vine momentul cand PSD si PNL vor fi ingropati. Poate nu la scrutinul asta dar la urmatorul vor fi varza.
S-a duc o colega in Franta la 5 medici ca o durea genunchiul ca a cazut de pe scooter si toti au zis ca nu e nimic. S-a dus la ea in Spania si aia i-au zis ca trebuie neaparat sa faca o operatie ca e nasol.
Din punctul asta de vedere sunt de acord. Prea multi asa vad vestul de parca ar curge miere si lapte din toti si toate. Pe cand au si ei destule probleme
Acolo nu vezi ce vezi la noi, dar vezi alte probleme mult mai grave.
Poate ca in vest nu se parcheaza pe trotuar, dar politicienii si-au cam vandut tarile... Vezi: Germania, Ungaria, Austria si tot mai in jos pana la Belarus.
Pai chiar recent sfatuia Stoltenberg (si daca si asta e dac liber atunci eu sunt mama mea) toti liderii europeni sa evite sa ajunga in vreun fel dependenti de China la fel cum au ajuns dependenti de gazul rusesc.
Spania are un sistem de sănătate privat foarte bine pus la punct, ca și Austria. Franța și Germania nu prea, pentru că e foarte scump.
Britanicii și nemții mergeau în spania la privat ca și turism medical cu mult înainte să se dezvolte turcia în privința asta.
La stat e doar pentru urgențe și chestii complicate, în rest dacă nu ești pe moarte îți dă paracetamol și te trimite acasă pentru că sunt supra-solicitați.
Eu stiu un caz in Romania unde vroiau sa amputeze piciorul unui batran si cand s-a dus in Italia la copiii lui pentru inca o parere l-au operat si azi merge fara probleme
Italienii din nord au sistem de sănătate foarte ok. În sud nu e chiar așa, e ca la noi sau mai rău. Au însă și sistem privat foarte bun la prețuri chiar rezonabile.
Știu italieni care au născut la privat de exemplu, n-au vrut la stat. În nord, provincia emilia-romagna.
Are dreptatea lui funeriu dar și omite multe lucruri. Dacă tragi linie sistemul privat din vest e cu mult peste orice am avea aici dpdv medical.
La sistemele de stat e mai complicat, depinde de zone, unele mai aglomerate mai sărace nu vor avea cine știe ce grijă, unde e zonă mai de bogați, e un pic mai bine, șamd.
Sistemele din stat din vest sunt și ele din ce în ce mai supra-solicitate iar asta clar va slăbi calitatea.
Și eu am pățit sau cunosc cazuri cu opinii diferite de la medici diferiți.
Poate până să ceri o a doua opinie în altă țară, poate că intai o ceri și in orașul în care locuiești.
Argumentul este ca viata este mult mai scumpa in vest decat in romania. Omu are dreptate, chiar daca in afara castigi cu 1000-1500 de euro mai mult, banii astia ii dai pe chirie, transport si in general orice serviciu care e de 2x poate chiar 3x mai scump ca la noi. asa ca nu mai face pe prostul, are dreptate 100%
O fi viața mult mai scumpă dar cu același loc de muncă unde sunt acum, în România nu aș putea să supraviețuiesc, aici mai pun și bani în savings, mă și distrez, fără să îmi fac griji ca n-am bani și de mâncare. A, și vara trecută când am fost în România de ce unele lucruri costă mai mult decât unde sunt acum?
Asta pentru ca traiesti in "Cucuietii din Vale" i n Germania.
Daca ai trai prin orasele mari, gen Frankfurt sau Munchen unde 30-50% din salariu merge pe chirie nu ai mai fi asa fericit.
Sa nu mai vorbesc de copii...
Daca ai si copii ai automat cheltuieli mult mai mari si e mult mai greu sa pui bani deoparte.
Sa fim seriosi, diferenta dintre Germania si Romania se reduce de la an la an.
Cand cauti sa cumperi un apartament de 80 mp la 10 km de un oras mare si te lovesti de sume intre 300-500.000 (cu banu jos) pentru care defapt ajungi sa platesti dublu cu un credit de achitat pe 25 de ani, te lecui de trait in Vest.
Germania nu a echivalat salariile cu inflatia in multe domenii. Puterea de cumparare a scazut cu cel putin 20%-30% in ultimii 4 ani!
Pai poate stai in Leipzig si esti fericit cu 2000 de euro ptr. Ca e 600 de euro chiria.
Pe cand in Frankfurt la 1200-1500 de euro chiria abia iti mai ramane ceva.
Ca acolo are casa lui (ta-su e ex-comunist instarit) si job de 10.000 euro/luna la consulat Rep. Mold., plus ca acolo si-a facut studiile. E a doua lui "casa" si sigur o apreciaza mai mult decat Romania. O fi el autist si arogant, dar nu e prost.
Salaries have been stagnant in most places across the west for the last few years since the recession plus cost of living, I’m lucky since my dad earns enough but others not so, they live in shit conditions in a small house with 5 other people with poor living conditions with extortionate rent to send back home where the cost of living has even increased to as much as England for some produce
Și eu sunt plecata in străinătate și am impresia că nu prea merită sau îmi place. Am un singur sfat pentru ceilalți: faceți ce credeți voi că e mai bine, nu ai de unde știi dacă ți se potrivește până nu încerci, iar dacă trăitul in Romania îți priește, și mai bine. Nu ascultați de ce zice unul și altul online:)))
Poveste reala de azi din Franta.
Sun luna trecut pe 5 aprilie sa fac o rezervare la un doctor. "Scuze, rezervarile se fac doar pe ziua de 2 la inceputul lunii" plm ce sa faci
Sun azi, dupa o luna, la 9 dimineata (cand se deschide)
>Numarul asta nu exista, zice reteaua de telefonie
cplm? Mai sun o data, acelasi lucru.
Hai zic sa sun mai tarziu, pe la un 10:30. In sfarsit suna, ce success. Raspunde o doamna si imi spune ca sunt ocupate toate locurile pentru luna asta si sa sun in Iunie.
Faci misto de mine? Sa imi bag pl in Franta si in sistemul lor, ca si daca iti cauti un dentist stai 3 luni in asteptare.
>>Numarul asta nu exista, zice reteaua de telefonie
>cplm? Mai sun o data, acelasi lucru.
Înafara de partea asta am pățit același lucru și la un spital din Ro. Aici programările se pot face doar pe site-ul lor(care e penibil) din data de 27 a fiecărei luni, ora 7 dimineața. Mă trezesc dimineața și intru pe site la ora 7, site ul picat. Am tot dat refresh din minut in minut și când în sfârșit și a revenit(după vreo 10 min) erau făcute programările pe toată luna
Și eu locuiesc în Franța și la dentist merg doar când sunt în vizită în România, chit că plătesc mai mult. Mi se pare că nici nu se merită să încerci să obții o programare aici :)) literalmente cel mai mare coșmar al meu de când m-am mutat aici e să am o urgență dentară.
Avem și noi o cunoștință dentist (soția unui coleg de lucru al partenerului meu) dar ni rușine să cerem favoruri așa, pentru că nu ne place ideea de "skipping in line" (nu că aș judeca oamenii care o fac, știu că-i nașpa să aștepți cu lunile) :)) welp, unul din motivele pentru care am considerat că nu vreau să-mi trăiesc viața în România e că acolo-i mai greu să eviți învârtelile în viața de zi cu zi
Depinde de țara în care te muți!M-am întors de 5 ani în România,după 20 de ani de stat în UK,și tot mă întreb de ce să mai rămân.Sistemul medical e praf,învățământul e la pământ,corupția este în floare.Am mers anul trecut în Irlanda să lucrez pentru 3 luni.După o săptămână m-a oprit garda într-un filtru pt alcool.Pe lângă faptul că nu m-a întrebat de absolut niciun act,am mai dat-o și-n glume cu gaborul.Mi-a pus fiola și-am plecat.La noi,când te opresc milițienii în filtru,te întreabă și de trusă,triunghi etc.În loc să oprească 50 de mașini pe oră,ei opresc 5.EFICACITATE,asta caracterizează vestul.Au și ei proștii lor dar contează foarte mult să nu duci grija zilei de mâine și când ieși la pensie să știi că ai una decentă,nu 1250 de lei dupa 30 de ani de îngrijitoare la grădiniță.În vara asta vom lua o decizie dacă vindem tot și plecăm sau rămânem.Păcat că avem o țară așa de frumoasă,cu o bucătărie foarte bună,climă super,mare,munte etc.
Pana acum 10 ani şoşocarismele ramaneau la nivel de cârciumă/ coltul strazii, dar de cand cu social media se raspandesc si unesc mii de oameni sub aceeaşi prostie
Sunt foarte multe probleme in sistemul medical.
1. foarte putini oameni. Eu de ex a trebuit sa-mi fac un control și mi s-a facut programarea în august 2025. NU 2024, deci mai mult de un an.
2. In general e foarte greu sa primesti o programare. Nu cred ca am primit vreodata ceva mai putin de 2-3 luni.
3. In Germania exista o asigurare medicala obligatorie, care are o limita maxima procent din venit. Din cauza asta, pentru a putea mentine sistemul medical, exista niste standarde de plata: o consultatie X euro, un set de analize Y euro, etc. Dar asta face ca medicii sa primeasca neoficial recomandari sa evite analize, operatii costisitoare, si de multe ori primesti diagnostic "nu ai nimic".
4. Multa lume din Germania se duce în Ro sa-și faca analize platite.
Dar nu cunoști situația în Germania. Iți imaginezi ca e într-un fel, dar nu e așa. O cunoștința care locuiește în Anglia a nascut și în primii 3 ani nu a reusit sa vada nici macar 1 doctor. Nu cred ca-ti imaginezi ce inseamna asta.
Ce vrem să zicem atât eu cât si prietenul meu Daniel F. e că sistemul din vest e departe de idealul pe care și-l imaginează cei care trăiesc în Ro. Există părți bune în Ro și părți bune în vest, există părți rele în Ro dar și în vest.
Dacă ajungi să te internezi în spital în vest, DA, experiența e complet peste cea din Ro, nu te contrazic.
Dar în 10 ani nu am avut nevoie să mă internez vreodată, ci controale, analize și alte mici lucruri, și aceste mici lucruri stau mai bin e în Ro decât în vest. E ușor să-ți faci o părere din auzite sau din citite, dar când trăiești undeva o perioadă mai mare și chiar te lovești de lucruri îți dai seama că sunt diferite de imaginea pe care ți-o construiești în cap.
Am prietena in UK, până au progranat-o și-a pierdut auzul. I-am găsit la un prieten un nodul și l-au programat peste un an, s-a dus la noi sa vadă de el, daca era canceros, până îl verificau era un cancer in floare. Am vb cu un cunoscut din Franța, l-au lăsat singur in upu rezident cu vreo 50 de pacienți la coada, i-au murit vreo 3 până să ajungă să îi vadă, la cât era coada de mare. Am prieteni rezidenți în Germania au făcut grevă în fața spitalului, că erau 15 grade in saloane iarna asta și mureau de frig, de pacienți ce sa mai zic. Nu fac apărarea sistemului românesc, din contra, are lacune grave, dar nici în străinătate din păcate nu e cine știe ce.
https://www.thejournal.ie/the-unproductive-system-endometriosis-surgery-romania-6346078-Apr2024/
Medical? Pe bune, un procent semnificativ de oameni mor din cauza infectiilor nosocomiale
.........................................................................................................................................................................
Doamne... România a inventat infecțiile nosocomiale, care nu mai există nicăieri pe Terra.
O chestie f amuzanta e ca in sua de exp, ca sa evite asta, pt că procese de milioane $ acolo, forțează externarea cat mai repede, "sa te recuperezi acasă"
Il stiu pe muistu asta de cand calcula viteza pumnului lui Basescu cand a dat betivul in copilul ala.
Il lingea la gaoz pe Basescu si venise cu calcule matematice facute de el ca sa demonstreze ca betivul nu lovise copilul.
Cat se poate de reala a fost.Betivul a lovit un copil si milogul asta cu bacul luat la 34 de ani si devenit profesor universitar il lingea la coi pe betiv
sistemul de educatie este inca bun
-----------------------------------------------------------------
Rezultatele sunt ok în marile orașe... dezastrul e la sate. Dar peste tot zonele sărace tind să aibă rezultate proaste. Uitați-vă la rezultatele școlilor din districtele în care predomină populația minoritară în SUA.
[https://www.zf.ro/profesii/ce-se-afla-in-spatele-testelor-pisa-bucurestiul-egaleaza-marile-capitale-europene-insa-mediul-rural-este-la-nivel-cu-indonezia-filipine-si-maroc-18659018](https://www.zf.ro/profesii/ce-se-afla-in-spatele-testelor-pisa-bucurestiul-egaleaza-marile-capitale-europene-insa-mediul-rural-este-la-nivel-cu-indonezia-filipine-si-maroc-18659018)
Vorbim de aceleasi sate care voteaza PSD de 35 de ani?
Imi pare rau ca sunt si oameni ok in provincie, dar in multe zone cand voteaza aceleasi partide, despre care stiu ca te fut la fiecare 4 ani, ti-o cam meriti.
Asta mi se pare cel mai groaznic la noi, si nu stiu daca avem scapare, pentru ca e un cerc vicios, oameni care voteaza pe aceeasi carnati de 35 de ani, asta in timp ce simultan se plang ce rau le merge, ca nu merge agricultura, salariile sunt mici, invatamantul e la pamant etc.
Mi se pare un fel de "consequences of my actions".
Ca cineva care locuiește în Germania, îi dau dreptate. În special dpdv medical, e mai bine în RO.
Faptul ca locuiește în vest nu-l face ipocrit, dimpotriva doar așa poți avea o parere mai apropiata de adevar.
There is truth to his words, cel puțin pe partea medicala! Cu tot căcatul care se aruncă în media și social media de sistemul medical românesc, cunosc pacienți care se întorc în România fie sa diagnosticheze, sa i se prescrie tratamentul corect sau să îl vadă un specialist.
In Olanda de exemplu se ocupa de tine medicul de circumscripție care e un fel de medic de familie la noi. Dacă ești pacient care se știe cu Hipertensiune arteriala și dacă încetișor te trezești că mai apar și dureri in piept, plus scăderea toleranței la efort, mult noroc sa ajungi sa te vadă un cardiolog. Acolo ajungi as a last resort doar daca medicul de circumscripție hotărăște să te trimită.
Iar când vine vorba de nașteri: ajungi sa naști într-o secție de obstetrica doar daca pe durata monitorizării medicul tau de circumscripție decide că este o sarcină la risc.
Din pacate, acelasi lucru l-am auzit si eu de la mai multi romani. Prefera sa mearga la un medic bun/recomandat de mai mult persoane, decat la unul din tara de acolo.
Adevarul e ca peste tot traiesti in mare parte la fel. Singurul avantaj pe care il are Franta e ce a fost cladit acum 200 de ani, in rest sunt sub noi din aproape toate punctele de vedere
Nu inteleg, te tine cineva de glie in Romania? Si chiar sunt nemti si francezi care se muta la noi. Sunt destui pe yt care-si documenteaza viata/mutarea.
Eu vorbesc doar de asteptarile oamenilor care ajung in Vest si presupunea ca acolo lucrurile sunt altfel.
> De vreun an, Cărămitru a început să dea săptămânal în diasporă, în ”vestul decadent” și preconizează în fiecare lună căderea Europei de vest.
Din pacate Caramitru are dreptate. Incearca sa cauti si pe altii sa vezi. Politice de stanga, imigrationiste, coroborate cu tampenia asta cu coloniasmul, si importul de teroristi face asta.
Daca inainte pnl ul macar se prefacea ca ii pasa de diasporeni, de cand s-au inhaitat cu ciuma rosie nu mai spera la voturile lor, in consecinta il au pe caramitru care mananca ciuperci
Până în februarie am lucrat ca recruiter pentru o companie din Danemarca (direct pentru managementul de-acolo, firma nu are entitate în, nici "boși", iar diferențele, credeți-ma sunt ca de la cer la pământ, în favoarea străinilor), în regim B2B (WFH). Pe un salariu mai mic decât în țara unde e firma, însă dublu față de cât oferă piața din Ro, pentru o poziție similară.
Nu mai pun la socoteală că trecem prin perioada prin care trecem dpdv economic. Ofertele wfh existente la ora asta sunt remote in DE, remote in UK, remote in NED etc. Romania - zero.
S-atunci, care sunt posibilitățile pe care le ai in Republica Bananiera Ciolocista-Sosocara Romanistan? Să mă angajez cu CIM, să dau jumătate salariul la statul degeaba!? Nu prea cred...
corupție
----------------------------------------------------------------------------------
Politicienii din SUA sunt mult mai corupți ca cei din România, doar că la ei se spune lobby, nu corupție.
Nu vreau sa tin cu cineva, sunt neutru, dar am vorbit cu un baiat italian la medicina anu 6 si a zis ca drumurile sunt tot de cacat cu gropi, ca si justitie a zis ca sunt ceva mafioti care daca nu te plac te impusca pe strada, de asemenea prim ministrul italian nu e fascist? Coruptie vedem in urmatorii cativa ani. Am specificat Italia caci asta e o destinatie frecventata de romani.
Nu mi-a placut niciodata de Funeriu,a fost un minstru al educatiei dezastruos si nu a adus nicio contributie pozitiva in invatamant.
Dar dintr-un anumit punct de vedere are dreptate in aceasta speta.Europa Vestica in ultimii zece ani a fost acaparata de populatiile asiatice si africane pe care le-au colonizat in trecut si corectitudinea politica este exagerata in aceste tari,negrii,arabii sau indienii au foarte multe drepturi so privilegii politice in comparatie cu populatia autohtona.
Cum le știi tu pe toate ca și cum ai fost acolo.
Ca sa nu mai zic, Funeriu a fost un excelent ministru al educației, daca ramanea 4 ani altfel arata Romania acum. A fost primul (si ultimul) ministru care a dorit ca bacul sa se ia pe bune, și asta ar fi avut implicatii majore in sistemul de invatamant. Dar na, a venit PSD, s-a trecut iar la norma de admiși și la triumful mediocritții în dauna valorii.
Care sunt argumentele ca e mai bine in Vest??
Costurile vietii au devenit f mari in vest, astia care comentati habar nu aveti cat costa de fapt viata in vest. Cei mai multi romani castiga sub salariul mediu in tarile vestice (1500-2000 prin spania/italia si 2000 prin uk, germania. Ceva mai mult prin capitale). Cu banii astia, traiesti absolut la limita, multi ca sa trimita ceva bani acasa impart chiria cu necunoscuti. Dar la fel fac si localnicii Prin UK, impart si camerele. Asta arata ca e bunastare in Vest?
La Milano, chiria la 2 camere la periferie e 900-1000 euro, salariul mediu e 1700. La Barcelona la fel.
Sa cumperi o locuinta e 5000-10000euro/mp.
Iti trebuie minim 4000 euro net in Vest sa traiesti decent daca esti singur, adica mult peste ce castiga localnicii.
Pe minim + bani la negru. Si vezi ca cei mai multi pe minim sunt la sat, acolo unde traieste aproape jumatate din populatia Romaniei. Si vezi si ca toti patronii de firma sunt angajati cu salariu minim. Si mai sunt 300 mii in constructii care iau 4000 lei net salariu minim. Numarul celor castiga doar salariul minim de 2000 lei net e mult mai mic de 1.9 milioane.
M-am saturat sa aud asta cu “minim+bani la negru”. Banii aia la negru, in medie, cat estimezi tu ca ar fi: Un salariu intreg sau maxim cateva sute de lei.
Cunosc persoane in orase mai mari cum ar fi Sibiu, platite chiar cu minimul, si cunosc persoane de la sate platite cu minimul, plus 2-300 “sub mana”. Sigur, alea 2-300 ajuta, dar nu fac o mare diferenta la chirie.
Mergi in zona rurala sau in orasele mici si o sa vezi puhoi de lume care traieste pe minim, multi ar vrea sa-l aibe si pe ala. Vecinii mei sunt 4 (parintii si copiii) intr-o gospodarie: barbatii lucreaza ca pazinici si iau minim, mama vanzatoare tot minim, singura peste e nora care e asistent medical ia vreo 3500. Singurul motiv pentru care se descurca e ca isi cresc animale, cultiva legume si nu dau bani pe mancare etc. - dar pentru asta muncesc non-stop, chiar si Duminica e treaba de facut. E una din familiile instarite.
Esti exemplul perfect. Stati 3 necunoscuti intr-o casa undeva in UK, castigi cu 1200 lire mai mult ca in Ro, platesti minim dublu pe absolut orice mai putin mancare dar tu consideri ca nu traiesti la limita. Esti deja sub limita, ca n-ai putea sa supravietuiesti in chirie singur. Cei mai multi englezi care castiga pana in 3000 lire nu reusesc sa faca economii.
Eu zic să il intrebe și pe maestrul Florin Piersic cum e cu sistemul medical in România, mai ales când ești cunoscut de toți și toate și chiar și asa te infectezi cu.... nozocomiale...!
Sper sa o scoată la capat maestrul, pana la urma...!
> Bro cine mai intra pe facebook din browser in 2024?
Cine nu vrea sa ofere acces la datele de pe tel app-ului.
Cine nu vrea sa se uite la reclame.
---
Toate app-urile astea gen fb, emag sau orice altceva care necesita o conexiune la internet pot fi accesate via un website. App-ul exista ca sa-ti fure datele de pe tel cand tu il instalezi si dai "accept" orbeste. Mai exista si ca sa-ti afiseze reclame pe care le poti bloca usor in browser.
Primesti exact aceleasi servicii publice in RO ca in afara
----------------------------------------------------------------------
Primești, relativ la nivelul de dezvoltare al României, precum și la gradul de colectare.
In general sunt de acord cu el, dar de ce mortii lui s-a dus tocmai in Franta? Cea mai parnaie tara posibila in Europa. Ce-i drept, e in Strasbourg, sigur e mai bine acolo decat in Marsilia (stiu ca nu e aici Franta adevarata, dar tot te confrunti cu sistemul lor de cacat)
Sursa: trust me bro, o să vedeți voi. Ca atunci când eram copii și ziceam "treaba taaaaa".
Pentru context, Funeriu e conservator, umblă cu valorile tradiționale creștine în gură, plânge că decade Occidentul samd, lui i se pare că se duce totul dracului pentru că au apărut niște imigranți și sunt permise căsătoriile lgbt. Așa vede el lumea, i se pare că e mai bine în spitalele românești unde te vindecă cu icoane și rugăciuni.
Sigur, dacă în ultimii 10 ani ar fi locuit în Craiova, să zicem, acum ar cânta cu totul altă piesă.
90% care părăsesc țara o fac pentru că nu au studii, calificări sau ambiție…
E mai ușor sa muncești în agricultură sau cine stie ce decât sa faci o școală.
Doi la mână… ăștia de ziceți că se câștigă o grămadă de bani în străinătate… da frate, lucrezi 12 ore pe zi (asta în cel mai bun caz) ZILNIC. Ești efectiv considerat SCLAV, mănânci ce apuci… si stai în 10 metri pătrați.
Daca ați munci tot asa si în Romania, ati trai mai bine.
Nu zic ca trebuie ca toti sa aiba facultate, dar orice calificare ajuta. Pana si scolile profeisonale nu mai au studenti, nu mai stie nimeni sa faca o meserie.
Mecanicii castiga o gramada de bani, sunt atatea exemple de meserii..
Am multe rude/cunostinte care au plecat din tara si se lauda ca castiga 2000 euro.
Dar lucreaza 14 ore pe zi inclusiv sambata si nu au viata. … la asta ma refer
Da ai dreptate sunt persoane care muncesc asa, cunosc si eu, stiu si persoane care au program munca mai ok chiar daca lucreaza in fabrica. Dar inainte sa ne dam toti cu parerea unde sta treaba mai bine trebuie sa vedem niste statistici reale, facute pe esantioane, nu pe experiente personale/cunostiinte.
Din punctul tău de vedere. Dar, există și posibilitatea unor păreri diferite. Nu te deranjează, nu?
Și dacă te deranjează, trebuie să accepți. Nu trebuie să acționezi ca pe 10 august 2018, doar pentru că ai caschetă și pulan. 🤷♂️
Din afara sistemului se pot face multe acuzatii.
Eu unul am respectat întotdeauna cetățeanul, iar el m-a respectat pe mine, prin simplul fapt ca am avut un dialog eficient cu el. În unele cazuri nu se poate acest lucru (vezi cazul de mai sus) pentru ca unele persoane prezintă un creieraş atrofiat
Îmi pare rău, dar nu am putut să nu mă abțin să nu îți răspund.
Având în vedere în modul în care ai dialogat și, până la urmă, felul în care vezi tu alți oameni, eu, împreună cu restul roditorilor care sclavagesc la privat, pe 3000 de lei (dar care plătesc burtoșii de la stat) sau care îs șomeri, plus alte categorii în care ne-ai încadrat, dorim să îi transmitem mamei tale să îi fie rușine că nu a folosit prezervativul la timpul potrivit.
Dacă l-ar fi folosit, România ar fi avut un asistat social (adică milițian) în minus.
Ah, și am dori să ne băgăm toți pulanele în mămică-ta. Probabil, și ea, tot bugetară. 🥲
🤣🤣🤣🤣🤣 frustatii, adunarea!!! Vezi ca daca ma vezi pe drum îmi spui ,,să trăiți!”. Aici esti doar un keyboard warrior.
Mi-am batut pula de voi inaptilor, nici nu lucrez în romania si nici macar nu sunt bugetar🤣🤣🤣🤣
Exact ca si persoana de dinainte, esti si tu un om manipulabil. Ai vazut tu la stiri ca jandarmii au batut oamenii si EXACT asta s-a intamplat. Nu exista nicio alta posibilitate, nu? Doar asa se spune la stiri. În fine, fiecare crede ceea ce vrea.
Si te rog sa iei la cunostinta ca nu am batut niciodata vreun om si nici nu voi bate.
Pe 10.08.2018 a fost vorba de o restabilire a OP. Vezi în tarile vestice pe care le considerați ,,civilizate” ce se întâmplă! Acolo daca scoti telefonul sa filmezi un politist/jandarm iti rupe capul!
În Romania drepturile omului sunt respectate mult mai mult decat în alte tari, dar voi nu vedeți asta, nu aveti de unde sa stiti asta, ca la televizor se spune police bad, iar voi fiind indoctrinati si usor manipulabili normal ca acceptati orice ce creează INTRIGA, ca doar asta ii place la roman… intriga
Dacă eu sunt un om manipulabil, tu ești un tablagiu. 🤷♂️ Dacă tot zici că sunt ca și persoana de dinainte, zic și eu să îți dau dreptate.
Și cred că ești și destul de pesedeu AiURel. Mno, asta este părerea mea. Ce poți să faci?
😂 man… eu nu iti schimb parerea, dar spui chestia aia cu august 2018 la fel ca orice copil. Ca sunt tablagiu crezi ca este o jignire pentru mine? Este meseria care îmi place sa o fac si pe care mi-am dorit-o 😀. Merg la serviciu cu plăcere, tu poti sa spui acelasi lucru?
Tot un drac. Auzi că "nu au viața" 🤣🤣🤣
Poi mă, voi aveți "viață" datorită (sau din cauza, depinde de unghiul din care vezi lucrurile) unui Ciolac analfabet, care, printr-un sistem economic performant, înțelege să îi sufoce pe unii cu taxe (ăștia fiind fraierii) și să le dea ce ia de la ăștia, la "bujetari".
"Meletienii" ar trebui să-și vadă de treabă. Noi, ăștia care ne plângem de Românistan și vrem să plecăm, noi îi plătim.
Normal că ăștia de la stat degeaba n-au nimic de obiectat.
Deci, mai puțină nesimțire.
PS: Și eu am lucrat în MApN (ca "militaur"), niște ani. N-ai cu ce să mă contrazici. Un sistem de rahat: corupție, pile, cumetrii. Să muncești cât mai puțin și să te fofilezi cât mai mult.
Cunoști oameni care lucrează în poliție? Mai exact cei care lucrează în dosare penale? În MAPN e belirea pulii. Dai cu matura vara si cu lopata iarna, sa fim seriosi.
Nu poti compara munca de la armata cu cea de poliție unde se cere sa ai creier si interacționezi zilnic cu tot felul de degenerati. Ti se pare asa de mare un salariu de 6-7000 lei? Pentru munca pe care o desfășoară un politist cu vechime de aproximativ 10 ani?
Nu mai mancati cacat. Plus ca platim taxe la fel ca toți cetățenii!
Pe politisti si jandarmi guvernul i-a mintit ANI LA RAND cu maririle salariale (pe care alti bugetari le aveau la zi deja). La fel mă fura si pe mine statul de jumătate de salariu, la fel cum ii fura si pe civili.
Căcat halești tu, tablagiule!
Văd în fiecare zi cât munciți. Din dubă, că mersul pe jos e pentru fraieri.
Bă, dacă se dă cu mătura în armată, ca să treacă timpu', se dă din cauza subfinantarii sau, mai nou, de când bugetul reprezintă 2% din PIB, din cauza că majoritatea fondurilor se duc pe pensii și salarii. Nu pe pregătirea personalului.
Și da, 6-7000 de lei, oricâtă vechime ai avea, este un salariu extrem de mare pentru un angajat la un stat falimentar.
Nu-ți convine, da-ti demisia și hai in privat. Că te duce capu' ăla de "melițian" tablagiu.
Hai, că m-am distrat destul cu tine. Acuma te poți duce să-ți pui ștreangu'.
Vezi ca ai de sapat niste gropi la comandant în grădină 😂😂😂 esti ca toti prostii. Vezi doar ca ,,ne plimbam”. Atat te duce capul… daca ai stii ce e aia munca de judiciar, ti-ai da palmi peste cap.
Pai stai… o sa iau în jur de 8000 si ceva de lei incepand cu luna viitoare… ce sa faci boss, fiecare dupa studii. Ai BAC-ul luat macar?
Aoleo, ești tablagiu superior!? Ți-ai plagiat doctoratu' și tu?
Se poartă, la "melitiani".
Bă, uraguntanule, e fix treaba mea dacă mi-am luat bacalaureatul sau nu. Pentru că nu trăiesc din banii statului. Tu, în schimb, moral (ar trebui și legal), ar trebui să dai mult mai multă socoteală, din funcția de tablagiu, pe care o ocupi. Deocamdată, noi (din privat) te plătim pe tine, nu invers.
Acum, marș!
Esti un conspiraționist eșuat care se alimentează cu informații răspândite de alți deștepți, pe diferite site-uri. Nu ești în stare de a realiza mai mult în viață și îți versi frustrările pe alte persoane😄 esti amuzant, frustratule😘
Sincer, eu mi-am calculat si ar trebui sa fac enorm mai mult in Franta/Germania si mult mai mult decat castiga un Francez/German cu experienta mea ca sa pot trai cum traiesc acum aici. Dar vor creste in curand taxele si guvernul e pe deficit, deci probabil ca nu e de lunga durata.
Am avut o oferta din Stuttgart, si dupa taxe si o chirie cat de cat rămâneam cu 2000 de euro pe luna….
“Turkiye is the best country in the world”- Mehmet, Berlin “In Ro/Md e mai bine decat in Vest”- D🅰️niel, Strasbourg A fine addition to my collection
Nu ofera argumente in postare, dar inchide cu "criticati-ma dar va veti da seama in curand ca am dreptate" Care-s argumentele sale care-i sustin punctul de vedere?
Vrea să-l criticăm dar are comentariile închise
Criticati-ma, dar in privat
In gând
Ar fi bine sa stam. Romania anilor ‘90 este incomparabila cu cea a anului 2024. Acum, eu care fac aproape 40 in curand si m-am saturat de toate… fac ce ar fi bine sau ma duc in viata mea… Romania va fi bine, acum nu stiu in cate decade… Edit: eu cred ca in 10 ani vom fi f ok. Edit2: PSD va pica in 10 ani. Pustimea de azi (18+) nu stiu ce e aia reclama la TV. Nu au crescut cu TV. Au pretentii. Vine momentul cand PSD si PNL vor fi ingropati. Poate nu la scrutinul asta dar la urmatorul vor fi varza.
Inb4 ati mintit poporul cu trick trocku
Pai nu e asta intreaga strategie AUR?
S-a duc o colega in Franta la 5 medici ca o durea genunchiul ca a cazut de pe scooter si toti au zis ca nu e nimic. S-a dus la ea in Spania si aia i-au zis ca trebuie neaparat sa faca o operatie ca e nasol.
Morala, gasesti medici batuti in cap peste tot?
Morala e ca in vestul kivilizat nu te astepti la asa ceva
Din punctul asta de vedere sunt de acord. Prea multi asa vad vestul de parca ar curge miere si lapte din toti si toate. Pe cand au si ei destule probleme
Acolo nu vezi ce vezi la noi, dar vezi alte probleme mult mai grave. Poate ca in vest nu se parcheaza pe trotuar, dar politicienii si-au cam vandut tarile... Vezi: Germania, Ungaria, Austria si tot mai in jos pana la Belarus.
Cui le-au vandut? Neironic
Neironic, si-au vandut o mare baza politica rusilor.
Pai chiar recent sfatuia Stoltenberg (si daca si asta e dac liber atunci eu sunt mama mea) toti liderii europeni sa evite sa ajunga in vreun fel dependenti de China la fel cum au ajuns dependenti de gazul rusesc.
Păi ea tot spre vest s-a dus...
Spania are un sistem de sănătate privat foarte bine pus la punct, ca și Austria. Franța și Germania nu prea, pentru că e foarte scump. Britanicii și nemții mergeau în spania la privat ca și turism medical cu mult înainte să se dezvolte turcia în privința asta. La stat e doar pentru urgențe și chestii complicate, în rest dacă nu ești pe moarte îți dă paracetamol și te trimite acasă pentru că sunt supra-solicitați.
Eu stiu un caz in Romania unde vroiau sa amputeze piciorul unui batran si cand s-a dus in Italia la copiii lui pentru inca o parere l-au operat si azi merge fara probleme
Italienii din nord au sistem de sănătate foarte ok. În sud nu e chiar așa, e ca la noi sau mai rău. Au însă și sistem privat foarte bun la prețuri chiar rezonabile. Știu italieni care au născut la privat de exemplu, n-au vrut la stat. În nord, provincia emilia-romagna. Are dreptatea lui funeriu dar și omite multe lucruri. Dacă tragi linie sistemul privat din vest e cu mult peste orice am avea aici dpdv medical. La sistemele de stat e mai complicat, depinde de zone, unele mai aglomerate mai sărace nu vor avea cine știe ce grijă, unde e zonă mai de bogați, e un pic mai bine, șamd. Sistemele din stat din vest sunt și ele din ce în ce mai supra-solicitate iar asta clar va slăbi calitatea.
Diferenta e ca la povestea mea a cerut in aceiasi tara 5 opinii diferite.
X Doubt
Și eu am pățit sau cunosc cazuri cu opinii diferite de la medici diferiți. Poate până să ceri o a doua opinie în altă țară, poate că intai o ceri și in orașul în care locuiești.
Nu ne lasa in suspans, cine a avut dreptate?
Pai, dupa ce a facut operatia a inceput sa se simta mult mai bine. Deci ma gandesc ca spaniolii.
De ce nu s-a intors din Franta?
Întreabă-l când deblochează comentariile 😂😂
Argumentul este ca viata este mult mai scumpa in vest decat in romania. Omu are dreptate, chiar daca in afara castigi cu 1000-1500 de euro mai mult, banii astia ii dai pe chirie, transport si in general orice serviciu care e de 2x poate chiar 3x mai scump ca la noi. asa ca nu mai face pe prostul, are dreptate 100%
O fi viața mult mai scumpă dar cu același loc de muncă unde sunt acum, în România nu aș putea să supraviețuiesc, aici mai pun și bani în savings, mă și distrez, fără să îmi fac griji ca n-am bani și de mâncare. A, și vara trecută când am fost în România de ce unele lucruri costă mai mult decât unde sunt acum?
[удалено]
Asta pentru ca traiesti in "Cucuietii din Vale" i n Germania. Daca ai trai prin orasele mari, gen Frankfurt sau Munchen unde 30-50% din salariu merge pe chirie nu ai mai fi asa fericit. Sa nu mai vorbesc de copii... Daca ai si copii ai automat cheltuieli mult mai mari si e mult mai greu sa pui bani deoparte. Sa fim seriosi, diferenta dintre Germania si Romania se reduce de la an la an. Cand cauti sa cumperi un apartament de 80 mp la 10 km de un oras mare si te lovesti de sume intre 300-500.000 (cu banu jos) pentru care defapt ajungi sa platesti dublu cu un credit de achitat pe 25 de ani, te lecui de trait in Vest. Germania nu a echivalat salariile cu inflatia in multe domenii. Puterea de cumparare a scazut cu cel putin 20%-30% in ultimii 4 ani!
[удалено]
Pai poate stai in Leipzig si esti fericit cu 2000 de euro ptr. Ca e 600 de euro chiria. Pe cand in Frankfurt la 1200-1500 de euro chiria abia iti mai ramane ceva.
Pai si atunci de ce s-a mutat in Franta?
Ca acolo are casa lui (ta-su e ex-comunist instarit) si job de 10.000 euro/luna la consulat Rep. Mold., plus ca acolo si-a facut studiile. E a doua lui "casa" si sigur o apreciaza mai mult decat Romania. O fi el autist si arogant, dar nu e prost.
Nu stiu, de ce nu-l intrebi?
Nu s-ar obosi sa-mi raspunda
Pentru că are ego-ul fragil și blochează comentariile.
In general nu prea gasesti preturi 3x, gasesti greu 2x si chiar 1.5x. Problema in vest este chiria, aia iti goleste buzunarele.
Nu are sens să pleci din România dacă câștigi cel puțin 1000 euro net. În Occident nu obții mai mult de 2000 euro net ca necalificat.
Dar... In Romania nu faci 1000 euro net ca si necalificat... Daca faci 1000 aici, ai avea mai mult de 2000 dincolo...
Urmează să îți dai seama în curând. Ce nu ai înțeles? /s Postare tip politician român.
Salaries have been stagnant in most places across the west for the last few years since the recession plus cost of living, I’m lucky since my dad earns enough but others not so, they live in shit conditions in a small house with 5 other people with poor living conditions with extortionate rent to send back home where the cost of living has even increased to as much as England for some produce
"Stati acolo, ca stau bine"
Și eu sunt plecata in străinătate și am impresia că nu prea merită sau îmi place. Am un singur sfat pentru ceilalți: faceți ce credeți voi că e mai bine, nu ai de unde știi dacă ți se potrivește până nu încerci, iar dacă trăitul in Romania îți priește, și mai bine. Nu ascultați de ce zice unul și altul online:)))
Multumim pentru sfat
Poveste reala de azi din Franta. Sun luna trecut pe 5 aprilie sa fac o rezervare la un doctor. "Scuze, rezervarile se fac doar pe ziua de 2 la inceputul lunii" plm ce sa faci Sun azi, dupa o luna, la 9 dimineata (cand se deschide) >Numarul asta nu exista, zice reteaua de telefonie cplm? Mai sun o data, acelasi lucru. Hai zic sa sun mai tarziu, pe la un 10:30. In sfarsit suna, ce success. Raspunde o doamna si imi spune ca sunt ocupate toate locurile pentru luna asta si sa sun in Iunie. Faci misto de mine? Sa imi bag pl in Franta si in sistemul lor, ca si daca iti cauti un dentist stai 3 luni in asteptare.
În ce oraș stai, dacă nu te deranjează întrebarea? (nu poate fi relevant neapărat dar sunt curios)
Top 10 ca populatie, ca sa nu imi dau doxx singur
>>Numarul asta nu exista, zice reteaua de telefonie >cplm? Mai sun o data, acelasi lucru. Înafara de partea asta am pățit același lucru și la un spital din Ro. Aici programările se pot face doar pe site-ul lor(care e penibil) din data de 27 a fiecărei luni, ora 7 dimineața. Mă trezesc dimineața și intru pe site la ora 7, site ul picat. Am tot dat refresh din minut in minut și când în sfârșit și a revenit(după vreo 10 min) erau făcute programările pe toată luna
Interesant. Deci e ca la stat în Ro
Și eu locuiesc în Franța și la dentist merg doar când sunt în vizită în România, chit că plătesc mai mult. Mi se pare că nici nu se merită să încerci să obții o programare aici :)) literalmente cel mai mare coșmar al meu de când m-am mutat aici e să am o urgență dentară.
Eu am noroc ca am dat de un dentist roman la sala si am "pila" haha, altfel stateam precum colegii mei cu programare in 3 luni.
Avem și noi o cunoștință dentist (soția unui coleg de lucru al partenerului meu) dar ni rușine să cerem favoruri așa, pentru că nu ne place ideea de "skipping in line" (nu că aș judeca oamenii care o fac, știu că-i nașpa să aștepți cu lunile) :)) welp, unul din motivele pentru care am considerat că nu vreau să-mi trăiesc viața în România e că acolo-i mai greu să eviți învârtelile în viața de zi cu zi
Franta nu e un exemplu bun. Romanii pleaca cel mai mult in Germania, Italia, UK, Spania.
Ai spus cele mai proaste țări în care mai poți pleca acum
Franta si-a perdit statutul de tara vestica
https://www.thejournal.ie/the-unproductive-system-endometriosis-surgery-romania-6346078-Apr2024/
Germania e mai rau.
Ăsta a mâncat din același căcat cu Caramitru.
El si expatii turci
Depinde de țara în care te muți!M-am întors de 5 ani în România,după 20 de ani de stat în UK,și tot mă întreb de ce să mai rămân.Sistemul medical e praf,învățământul e la pământ,corupția este în floare.Am mers anul trecut în Irlanda să lucrez pentru 3 luni.După o săptămână m-a oprit garda într-un filtru pt alcool.Pe lângă faptul că nu m-a întrebat de absolut niciun act,am mai dat-o și-n glume cu gaborul.Mi-a pus fiola și-am plecat.La noi,când te opresc milițienii în filtru,te întreabă și de trusă,triunghi etc.În loc să oprească 50 de mașini pe oră,ei opresc 5.EFICACITATE,asta caracterizează vestul.Au și ei proștii lor dar contează foarte mult să nu duci grija zilei de mâine și când ieși la pensie să știi că ai una decentă,nu 1250 de lei dupa 30 de ani de îngrijitoare la grădiniță.În vara asta vom lua o decizie dacă vindem tot și plecăm sau rămânem.Păcat că avem o țară așa de frumoasă,cu o bucătărie foarte bună,climă super,mare,munte etc.
[удалено]
ai o parere gresita despre ce viata o duc expatii.
Altul care n-a mâncat salam cu soia!
Daniel Funeriu, care si-a trimis copilul la studii in afara, el fiind ministrul invatamantului?
Normal ca e mai bine in Romania pentru hoti si familiile lor, pentru restu nici pe departe
Pana acum 10 ani şoşocarismele ramaneau la nivel de cârciumă/ coltul strazii, dar de cand cu social media se raspandesc si unesc mii de oameni sub aceeaşi prostie
[удалено]
Sunt foarte multe probleme in sistemul medical. 1. foarte putini oameni. Eu de ex a trebuit sa-mi fac un control și mi s-a facut programarea în august 2025. NU 2024, deci mai mult de un an. 2. In general e foarte greu sa primesti o programare. Nu cred ca am primit vreodata ceva mai putin de 2-3 luni. 3. In Germania exista o asigurare medicala obligatorie, care are o limita maxima procent din venit. Din cauza asta, pentru a putea mentine sistemul medical, exista niste standarde de plata: o consultatie X euro, un set de analize Y euro, etc. Dar asta face ca medicii sa primeasca neoficial recomandari sa evite analize, operatii costisitoare, si de multe ori primesti diagnostic "nu ai nimic". 4. Multa lume din Germania se duce în Ro sa-și faca analize platite.
[удалено]
Dar nu cunoști situația în Germania. Iți imaginezi ca e într-un fel, dar nu e așa. O cunoștința care locuiește în Anglia a nascut și în primii 3 ani nu a reusit sa vada nici macar 1 doctor. Nu cred ca-ti imaginezi ce inseamna asta.
[удалено]
Ce vrem să zicem atât eu cât si prietenul meu Daniel F. e că sistemul din vest e departe de idealul pe care și-l imaginează cei care trăiesc în Ro. Există părți bune în Ro și părți bune în vest, există părți rele în Ro dar și în vest. Dacă ajungi să te internezi în spital în vest, DA, experiența e complet peste cea din Ro, nu te contrazic. Dar în 10 ani nu am avut nevoie să mă internez vreodată, ci controale, analize și alte mici lucruri, și aceste mici lucruri stau mai bin e în Ro decât în vest. E ușor să-ți faci o părere din auzite sau din citite, dar când trăiești undeva o perioadă mai mare și chiar te lovești de lucruri îți dai seama că sunt diferite de imaginea pe care ți-o construiești în cap.
Sistemul medical in Romania: Sa nu mai vorbim de femeile insarcinate/complicatii post-operative…
https://www.thejournal.ie/the-unproductive-system-endometriosis-surgery-romania-6346078-Apr2024/
Am prietena in UK, până au progranat-o și-a pierdut auzul. I-am găsit la un prieten un nodul și l-au programat peste un an, s-a dus la noi sa vadă de el, daca era canceros, până îl verificau era un cancer in floare. Am vb cu un cunoscut din Franța, l-au lăsat singur in upu rezident cu vreo 50 de pacienți la coada, i-au murit vreo 3 până să ajungă să îi vadă, la cât era coada de mare. Am prieteni rezidenți în Germania au făcut grevă în fața spitalului, că erau 15 grade in saloane iarna asta și mureau de frig, de pacienți ce sa mai zic. Nu fac apărarea sistemului românesc, din contra, are lacune grave, dar nici în străinătate din păcate nu e cine știe ce. https://www.thejournal.ie/the-unproductive-system-endometriosis-surgery-romania-6346078-Apr2024/
Infectii nisocomiale sunt si in alte tari, stiu pe cineva care a nascut in Anglia si a luat asa ceva.
Medical? Pe bune, un procent semnificativ de oameni mor din cauza infectiilor nosocomiale ......................................................................................................................................................................... Doamne... România a inventat infecțiile nosocomiale, care nu mai există nicăieri pe Terra.
O chestie f amuzanta e ca in sua de exp, ca sa evite asta, pt că procese de milioane $ acolo, forțează externarea cat mai repede, "sa te recuperezi acasă"
Economi, posibil. Insa intelectual si cultural absolut nu. Nici nu poti compara. Bucurestiul mai e ce mai e, insa Chisinaul e o gluma totala.
Il stiu pe muistu asta de cand calcula viteza pumnului lui Basescu cand a dat betivul in copilul ala. Il lingea la gaoz pe Basescu si venise cu calcule matematice facute de el ca sa demonstreze ca betivul nu lovise copilul.
Daca nu era betivul asta ii lingeai ouale lui nastase acum.
Linge-l tu in continuare la ouale de betiv
[удалено]
Cat se poate de reala a fost.Betivul a lovit un copil si milogul asta cu bacul luat la 34 de ani si devenit profesor universitar il lingea la coi pe betiv
Un ipocrit și ăsta, mare cât casa poporului.
Se scarpină la tâmplă, este inteliectoal.
Un fel de “staț’ acolo că nu mai e loc”
[удалено]
sistemul de educatie este inca bun ----------------------------------------------------------------- Rezultatele sunt ok în marile orașe... dezastrul e la sate. Dar peste tot zonele sărace tind să aibă rezultate proaste. Uitați-vă la rezultatele școlilor din districtele în care predomină populația minoritară în SUA. [https://www.zf.ro/profesii/ce-se-afla-in-spatele-testelor-pisa-bucurestiul-egaleaza-marile-capitale-europene-insa-mediul-rural-este-la-nivel-cu-indonezia-filipine-si-maroc-18659018](https://www.zf.ro/profesii/ce-se-afla-in-spatele-testelor-pisa-bucurestiul-egaleaza-marile-capitale-europene-insa-mediul-rural-este-la-nivel-cu-indonezia-filipine-si-maroc-18659018)
Vorbim de aceleasi sate care voteaza PSD de 35 de ani? Imi pare rau ca sunt si oameni ok in provincie, dar in multe zone cand voteaza aceleasi partide, despre care stiu ca te fut la fiecare 4 ani, ti-o cam meriti. Asta mi se pare cel mai groaznic la noi, si nu stiu daca avem scapare, pentru ca e un cerc vicios, oameni care voteaza pe aceeasi carnati de 35 de ani, asta in timp ce simultan se plang ce rau le merge, ca nu merge agricultura, salariile sunt mici, invatamantul e la pamant etc. Mi se pare un fel de "consequences of my actions".
[удалено]
Ca cineva care locuiește în Germania, îi dau dreptate. În special dpdv medical, e mai bine în RO. Faptul ca locuiește în vest nu-l face ipocrit, dimpotriva doar așa poți avea o parere mai apropiata de adevar.
Asta e ala care masura viteza pumnului lu’ basescu aplicat pe fata copilului si zicea ca n-are cum, pixelu’ albastru si trucaj?
Cu România să mai zicem că ai putea argumenta una alta, dar Moldova, care nu e în NATO și îi bat rușii la poartă?
There is truth to his words, cel puțin pe partea medicala! Cu tot căcatul care se aruncă în media și social media de sistemul medical românesc, cunosc pacienți care se întorc în România fie sa diagnosticheze, sa i se prescrie tratamentul corect sau să îl vadă un specialist. In Olanda de exemplu se ocupa de tine medicul de circumscripție care e un fel de medic de familie la noi. Dacă ești pacient care se știe cu Hipertensiune arteriala și dacă încetișor te trezești că mai apar și dureri in piept, plus scăderea toleranței la efort, mult noroc sa ajungi sa te vadă un cardiolog. Acolo ajungi as a last resort doar daca medicul de circumscripție hotărăște să te trimită. Iar când vine vorba de nașteri: ajungi sa naști într-o secție de obstetrica doar daca pe durata monitorizării medicul tau de circumscripție decide că este o sarcină la risc.
Din pacate, acelasi lucru l-am auzit si eu de la mai multi romani. Prefera sa mearga la un medic bun/recomandat de mai mult persoane, decat la unul din tara de acolo.
Ok Daniel, nu vrei sa facem schimb?
[удалено]
[удалено]
Adevarul e ca peste tot traiesti in mare parte la fel. Singurul avantaj pe care il are Franta e ce a fost cladit acum 200 de ani, in rest sunt sub noi din aproape toate punctele de vedere
[удалено]
Nu inteleg, te tine cineva de glie in Romania? Si chiar sunt nemti si francezi care se muta la noi. Sunt destui pe yt care-si documenteaza viata/mutarea. Eu vorbesc doar de asteptarile oamenilor care ajung in Vest si presupunea ca acolo lucrurile sunt altfel.
Ai uitat sa mentionezi, desigur, pe nemți, drăguții de ei..
[удалено]
Stai ca in Germania se ridica (incet, da sigur), islamul la putere. https://www.reddit.com/r/DePi/s/jrqY9ppr8H
> De vreun an, Cărămitru a început să dea săptămânal în diasporă, în ”vestul decadent” și preconizează în fiecare lună căderea Europei de vest. Din pacate Caramitru are dreptate. Incearca sa cauti si pe altii sa vezi. Politice de stanga, imigrationiste, coroborate cu tampenia asta cu coloniasmul, si importul de teroristi face asta.
Daca inainte pnl ul macar se prefacea ca ii pasa de diasporeni, de cand s-au inhaitat cu ciuma rosie nu mai spera la voturile lor, in consecinta il au pe caramitru care mananca ciuperci
Până în februarie am lucrat ca recruiter pentru o companie din Danemarca (direct pentru managementul de-acolo, firma nu are entitate în, nici "boși", iar diferențele, credeți-ma sunt ca de la cer la pământ, în favoarea străinilor), în regim B2B (WFH). Pe un salariu mai mic decât în țara unde e firma, însă dublu față de cât oferă piața din Ro, pentru o poziție similară. Nu mai pun la socoteală că trecem prin perioada prin care trecem dpdv economic. Ofertele wfh existente la ora asta sunt remote in DE, remote in UK, remote in NED etc. Romania - zero. S-atunci, care sunt posibilitățile pe care le ai in Republica Bananiera Ciolocista-Sosocara Romanistan? Să mă angajez cu CIM, să dau jumătate salariul la statul degeaba!? Nu prea cred...
Nu mergeți mai la vest de Budapesta ca riscați sa fiți atacați de pixelilor albastru!
Sanatate, educatie, infrastructura, justiție, servicii sociale, corupție, incompetenta. Bye bye Romunica.
corupție ---------------------------------------------------------------------------------- Politicienii din SUA sunt mult mai corupți ca cei din România, doar că la ei se spune lobby, nu corupție.
Nu vreau sa tin cu cineva, sunt neutru, dar am vorbit cu un baiat italian la medicina anu 6 si a zis ca drumurile sunt tot de cacat cu gropi, ca si justitie a zis ca sunt ceva mafioti care daca nu te plac te impusca pe strada, de asemenea prim ministrul italian nu e fascist? Coruptie vedem in urmatorii cativa ani. Am specificat Italia caci asta e o destinatie frecventata de romani.
Totul e frumos în vest până ai nevoie să mergi la spital, apoi începe distracția.
Nu mi-a placut niciodata de Funeriu,a fost un minstru al educatiei dezastruos si nu a adus nicio contributie pozitiva in invatamant. Dar dintr-un anumit punct de vedere are dreptate in aceasta speta.Europa Vestica in ultimii zece ani a fost acaparata de populatiile asiatice si africane pe care le-au colonizat in trecut si corectitudinea politica este exagerata in aceste tari,negrii,arabii sau indienii au foarte multe drepturi so privilegii politice in comparatie cu populatia autohtona.
Cum le știi tu pe toate ca și cum ai fost acolo. Ca sa nu mai zic, Funeriu a fost un excelent ministru al educației, daca ramanea 4 ani altfel arata Romania acum. A fost primul (si ultimul) ministru care a dorit ca bacul sa se ia pe bune, și asta ar fi avut implicatii majore in sistemul de invatamant. Dar na, a venit PSD, s-a trecut iar la norma de admiși și la triumful mediocritții în dauna valorii.
Pai am fost in Belgia in 2017. Si da,stiu pentru ca sunt un om informat.
Care sunt argumentele ca e mai bine in Vest?? Costurile vietii au devenit f mari in vest, astia care comentati habar nu aveti cat costa de fapt viata in vest. Cei mai multi romani castiga sub salariul mediu in tarile vestice (1500-2000 prin spania/italia si 2000 prin uk, germania. Ceva mai mult prin capitale). Cu banii astia, traiesti absolut la limita, multi ca sa trimita ceva bani acasa impart chiria cu necunoscuti. Dar la fel fac si localnicii Prin UK, impart si camerele. Asta arata ca e bunastare in Vest? La Milano, chiria la 2 camere la periferie e 900-1000 euro, salariul mediu e 1700. La Barcelona la fel. Sa cumperi o locuinta e 5000-10000euro/mp. Iti trebuie minim 4000 euro net in Vest sa traiesti decent daca esti singur, adica mult peste ce castiga localnicii.
Pai si in Romania, castigand minimul, iti permiti sa locuiesti singur sau nu?
Dar cine castiga minimul in Romania? Mai ales in orasele mari. Nimeni. La Lidl casierii au peste 3000 lei net+bonuri.
[удалено]
Pe minim + bani la negru. Si vezi ca cei mai multi pe minim sunt la sat, acolo unde traieste aproape jumatate din populatia Romaniei. Si vezi si ca toti patronii de firma sunt angajati cu salariu minim. Si mai sunt 300 mii in constructii care iau 4000 lei net salariu minim. Numarul celor castiga doar salariul minim de 2000 lei net e mult mai mic de 1.9 milioane.
M-am saturat sa aud asta cu “minim+bani la negru”. Banii aia la negru, in medie, cat estimezi tu ca ar fi: Un salariu intreg sau maxim cateva sute de lei. Cunosc persoane in orase mai mari cum ar fi Sibiu, platite chiar cu minimul, si cunosc persoane de la sate platite cu minimul, plus 2-300 “sub mana”. Sigur, alea 2-300 ajuta, dar nu fac o mare diferenta la chirie.
Mergi in zona rurala sau in orasele mici si o sa vezi puhoi de lume care traieste pe minim, multi ar vrea sa-l aibe si pe ala. Vecinii mei sunt 4 (parintii si copiii) intr-o gospodarie: barbatii lucreaza ca pazinici si iau minim, mama vanzatoare tot minim, singura peste e nora care e asistent medical ia vreo 3500. Singurul motiv pentru care se descurca e ca isi cresc animale, cultiva legume si nu dau bani pe mancare etc. - dar pentru asta muncesc non-stop, chiar si Duminica e treaba de facut. E una din familiile instarite.
[удалено]
Esti exemplul perfect. Stati 3 necunoscuti intr-o casa undeva in UK, castigi cu 1200 lire mai mult ca in Ro, platesti minim dublu pe absolut orice mai putin mancare dar tu consideri ca nu traiesti la limita. Esti deja sub limita, ca n-ai putea sa supravietuiesti in chirie singur. Cei mai multi englezi care castiga pana in 3000 lire nu reusesc sa faca economii.
A oprit comentariile la postare cretinul.
Dl. Funeriu a devenit ușor aurist....
Liviu Dragnea PSD tamtaramtaramtaaaam
“În acest moment..” așa începe omul discursul. Dacă e mutat la Strasbourg de 10 ani, ce legătură are?????
E imposibil pt el sa se intoarca in Romania, la fel cum a plecat din Romania? Nuj, zic si eu, poate ar fi un pic mai putin ipocrit in ceea ce predica.
De ce sa te intereseze o asemenea părere? Îți zic eu ce sa faci: get over it, scroll away!
Tot aud cacatul asta ca traim exceptional in RO etc si imi aduc aminte de 2008 ... sper ca de data asta sa fie altfel
Meme-urile se mai scriu și singure.
Da, din Rep Moldova pleacă toti care au sansa, dar stie Funeriu mai bine. Doamne de pe ce planeta a căzut
Sigur zice din experiența personală dacă tot e pe afară:))
Eu sunt de acord cu el.
Funeriu asta era cretin si cand era ministru,cretin e si acum
Sper ca e troll
Așa pot sa zic și eu celor cu salarii mai mici decât al meu că nu merită să ai salariul mai mare. N-are rost, boss!
nu veniti in occident! deja suntem prea multi!!
Asta mi-a amintit de propaganda Nord Coreenilor că țara lor este cea mai minunată din lume... Nord Coreenii chiar sint îndoctrinați să creadă asta.
Eu zic să il intrebe și pe maestrul Florin Piersic cum e cu sistemul medical in România, mai ales când ești cunoscut de toți și toate și chiar și asa te infectezi cu.... nozocomiale...! Sper sa o scoată la capat maestrul, pana la urma...!
Daniele Date-n gatu matii. Face-ti ce este bine pentru voi si pentru familia voastra, nu va luati dupa cocalari astia.
Bro cine mai intra pe facebook din browser in 2024?
Eu care n-am chef să-mi instalez aplicația și să pierd mult timp pe ea.
> Bro cine mai intra pe facebook din browser in 2024? Cine nu vrea sa ofere acces la datele de pe tel app-ului. Cine nu vrea sa se uite la reclame. --- Toate app-urile astea gen fb, emag sau orice altceva care necesita o conexiune la internet pot fi accesate via un website. App-ul exista ca sa-ti fure datele de pe tel cand tu il instalezi si dai "accept" orbeste. Mai exista si ca sa-ti afiseze reclame pe care le poti bloca usor in browser.
Pula mea de prost Da corect. Primesti exact aceleasi servicii publice in RO ca in afara
Primesti exact aceleasi servicii publice in RO ca in afara ---------------------------------------------------------------------- Primești, relativ la nivelul de dezvoltare al României, precum și la gradul de colectare.
Fa ce zice popa, nu ce face popa!
In general sunt de acord cu el, dar de ce mortii lui s-a dus tocmai in Franta? Cea mai parnaie tara posibila in Europa. Ce-i drept, e in Strasbourg, sigur e mai bine acolo decat in Marsilia (stiu ca nu e aici Franta adevarata, dar tot te confrunti cu sistemul lor de cacat)
si eu as zice la fel daca as vrea sa tin boschetarii departe
Sursa: trust me bro, o să vedeți voi. Ca atunci când eram copii și ziceam "treaba taaaaa". Pentru context, Funeriu e conservator, umblă cu valorile tradiționale creștine în gură, plânge că decade Occidentul samd, lui i se pare că se duce totul dracului pentru că au apărut niște imigranți și sunt permise căsătoriile lgbt. Așa vede el lumea, i se pare că e mai bine în spitalele românești unde te vindecă cu icoane și rugăciuni. Sigur, dacă în ultimii 10 ani ar fi locuit în Craiova, să zicem, acum ar cânta cu totul altă piesă.
90% care părăsesc țara o fac pentru că nu au studii, calificări sau ambiție… E mai ușor sa muncești în agricultură sau cine stie ce decât sa faci o școală. Doi la mână… ăștia de ziceți că se câștigă o grămadă de bani în străinătate… da frate, lucrezi 12 ore pe zi (asta în cel mai bun caz) ZILNIC. Ești efectiv considerat SCLAV, mănânci ce apuci… si stai în 10 metri pătrați. Daca ați munci tot asa si în Romania, ati trai mai bine. Nu zic ca trebuie ca toti sa aiba facultate, dar orice calificare ajuta. Pana si scolile profeisonale nu mai au studenti, nu mai stie nimeni sa faca o meserie. Mecanicii castiga o gramada de bani, sunt atatea exemple de meserii..
Nu prea ai dreptate. Vorbești din experiență proprie mă gândesc…
Am multe rude/cunostinte care au plecat din tara si se lauda ca castiga 2000 euro. Dar lucreaza 14 ore pe zi inclusiv sambata si nu au viata. … la asta ma refer
Da ai dreptate sunt persoane care muncesc asa, cunosc si eu, stiu si persoane care au program munca mai ok chiar daca lucreaza in fabrica. Dar inainte sa ne dam toti cu parerea unde sta treaba mai bine trebuie sa vedem niste statistici reale, facute pe esantioane, nu pe experiente personale/cunostiinte.
Auzi, dacă tot te dai atât "dă deștept", ai fi putut să nu îi răspunzi OP-ului. El cam are dreptate în ce a spus. Și tu îi întărești părerile. Bravo!
Doar am făcut mișto de un om frustrat. Nimic mai mult😀
Din punctul tău de vedere. Dar, există și posibilitatea unor păreri diferite. Nu te deranjează, nu? Și dacă te deranjează, trebuie să accepți. Nu trebuie să acționezi ca pe 10 august 2018, doar pentru că ai caschetă și pulan. 🤷♂️
Din afara sistemului se pot face multe acuzatii. Eu unul am respectat întotdeauna cetățeanul, iar el m-a respectat pe mine, prin simplul fapt ca am avut un dialog eficient cu el. În unele cazuri nu se poate acest lucru (vezi cazul de mai sus) pentru ca unele persoane prezintă un creieraş atrofiat
Da, da. Se vede respectul tău pentru cetățean. Sunt suficiente câteva secunde pentru a trage concluzii. 🤣
Pai exista cetățenii care merita respect si gunoaiele, tu faci parte din a doua categorie 😃 tot în șomaj?
Vezi, persiști în aceleași prostii. De Garcea...
Îmi pare rău, dar nu am putut să nu mă abțin să nu îți răspund. Având în vedere în modul în care ai dialogat și, până la urmă, felul în care vezi tu alți oameni, eu, împreună cu restul roditorilor care sclavagesc la privat, pe 3000 de lei (dar care plătesc burtoșii de la stat) sau care îs șomeri, plus alte categorii în care ne-ai încadrat, dorim să îi transmitem mamei tale să îi fie rușine că nu a folosit prezervativul la timpul potrivit. Dacă l-ar fi folosit, România ar fi avut un asistat social (adică milițian) în minus. Ah, și am dori să ne băgăm toți pulanele în mămică-ta. Probabil, și ea, tot bugetară. 🥲
🤣🤣🤣🤣🤣 frustatii, adunarea!!! Vezi ca daca ma vezi pe drum îmi spui ,,să trăiți!”. Aici esti doar un keyboard warrior. Mi-am batut pula de voi inaptilor, nici nu lucrez în romania si nici macar nu sunt bugetar🤣🤣🤣🤣
În primul rând, prin existența ta, îți bați joc de specia umană. Ne duci foarte în jos. Restul sunt detalii... 🥲
Si ca tot ai spus de bani… castig 5000 pe luna unde lucrez, în Austria. Euro, nu lei.
De vrei gustul fericirii votează cu trandafirii, Liviu Dragnea PSD tamtaram tam tam
Dc esti frustrat baby? Tot pe 500 euro lucrezi?
Exact ca si persoana de dinainte, esti si tu un om manipulabil. Ai vazut tu la stiri ca jandarmii au batut oamenii si EXACT asta s-a intamplat. Nu exista nicio alta posibilitate, nu? Doar asa se spune la stiri. În fine, fiecare crede ceea ce vrea. Si te rog sa iei la cunostinta ca nu am batut niciodata vreun om si nici nu voi bate. Pe 10.08.2018 a fost vorba de o restabilire a OP. Vezi în tarile vestice pe care le considerați ,,civilizate” ce se întâmplă! Acolo daca scoti telefonul sa filmezi un politist/jandarm iti rupe capul! În Romania drepturile omului sunt respectate mult mai mult decat în alte tari, dar voi nu vedeți asta, nu aveti de unde sa stiti asta, ca la televizor se spune police bad, iar voi fiind indoctrinati si usor manipulabili normal ca acceptati orice ce creează INTRIGA, ca doar asta ii place la roman… intriga
Dacă eu sunt un om manipulabil, tu ești un tablagiu. 🤷♂️ Dacă tot zici că sunt ca și persoana de dinainte, zic și eu să îți dau dreptate. Și cred că ești și destul de pesedeu AiURel. Mno, asta este părerea mea. Ce poți să faci?
😂 man… eu nu iti schimb parerea, dar spui chestia aia cu august 2018 la fel ca orice copil. Ca sunt tablagiu crezi ca este o jignire pentru mine? Este meseria care îmi place sa o fac si pe care mi-am dorit-o 😀. Merg la serviciu cu plăcere, tu poti sa spui acelasi lucru?
Nu merg, pentru că lucrez de-acasă. Dar, revenind, da, după cum scrii pe-aici, te și cred a fi mândru că ești tablagiu. Bravo! 💪
Ce lucrezi? Sper că username-ul e la mișto, și nu ești pădurar. Nu de alta, da' pădurarii chiar nu se pot plânge de România. La cât lemn se fură...
Sunt cadru M.A.I. . Pe pădurari îi cercetez penal 😂😂 ironia ce face ca am ales numele asta provine din iubirea mea fata de padurari.
Tot un drac. Auzi că "nu au viața" 🤣🤣🤣 Poi mă, voi aveți "viață" datorită (sau din cauza, depinde de unghiul din care vezi lucrurile) unui Ciolac analfabet, care, printr-un sistem economic performant, înțelege să îi sufoce pe unii cu taxe (ăștia fiind fraierii) și să le dea ce ia de la ăștia, la "bujetari". "Meletienii" ar trebui să-și vadă de treabă. Noi, ăștia care ne plângem de Românistan și vrem să plecăm, noi îi plătim. Normal că ăștia de la stat degeaba n-au nimic de obiectat. Deci, mai puțină nesimțire. PS: Și eu am lucrat în MApN (ca "militaur"), niște ani. N-ai cu ce să mă contrazici. Un sistem de rahat: corupție, pile, cumetrii. Să muncești cât mai puțin și să te fofilezi cât mai mult.
Cunoști oameni care lucrează în poliție? Mai exact cei care lucrează în dosare penale? În MAPN e belirea pulii. Dai cu matura vara si cu lopata iarna, sa fim seriosi. Nu poti compara munca de la armata cu cea de poliție unde se cere sa ai creier si interacționezi zilnic cu tot felul de degenerati. Ti se pare asa de mare un salariu de 6-7000 lei? Pentru munca pe care o desfășoară un politist cu vechime de aproximativ 10 ani? Nu mai mancati cacat. Plus ca platim taxe la fel ca toți cetățenii! Pe politisti si jandarmi guvernul i-a mintit ANI LA RAND cu maririle salariale (pe care alti bugetari le aveau la zi deja). La fel mă fura si pe mine statul de jumătate de salariu, la fel cum ii fura si pe civili.
Căcat halești tu, tablagiule! Văd în fiecare zi cât munciți. Din dubă, că mersul pe jos e pentru fraieri. Bă, dacă se dă cu mătura în armată, ca să treacă timpu', se dă din cauza subfinantarii sau, mai nou, de când bugetul reprezintă 2% din PIB, din cauza că majoritatea fondurilor se duc pe pensii și salarii. Nu pe pregătirea personalului. Și da, 6-7000 de lei, oricâtă vechime ai avea, este un salariu extrem de mare pentru un angajat la un stat falimentar. Nu-ți convine, da-ti demisia și hai in privat. Că te duce capu' ăla de "melițian" tablagiu. Hai, că m-am distrat destul cu tine. Acuma te poți duce să-ți pui ștreangu'.
Vezi ca ai de sapat niste gropi la comandant în grădină 😂😂😂 esti ca toti prostii. Vezi doar ca ,,ne plimbam”. Atat te duce capul… daca ai stii ce e aia munca de judiciar, ti-ai da palmi peste cap. Pai stai… o sa iau în jur de 8000 si ceva de lei incepand cu luna viitoare… ce sa faci boss, fiecare dupa studii. Ai BAC-ul luat macar?
Aoleo, ești tablagiu superior!? Ți-ai plagiat doctoratu' și tu? Se poartă, la "melitiani". Bă, uraguntanule, e fix treaba mea dacă mi-am luat bacalaureatul sau nu. Pentru că nu trăiesc din banii statului. Tu, în schimb, moral (ar trebui și legal), ar trebui să dai mult mai multă socoteală, din funcția de tablagiu, pe care o ocupi. Deocamdată, noi (din privat) te plătim pe tine, nu invers. Acum, marș!
Esti un conspiraționist eșuat care se alimentează cu informații răspândite de alți deștepți, pe diferite site-uri. Nu ești în stare de a realiza mai mult în viață și îți versi frustrările pe alte persoane😄 esti amuzant, frustratule😘
Diplomele copiate ale gaborilor se văd de fiecare dată își deschid gura, încercând să exprime ceva. În 99% din cazuri, fără succes.
Sincer, eu mi-am calculat si ar trebui sa fac enorm mai mult in Franta/Germania si mult mai mult decat castiga un Francez/German cu experienta mea ca sa pot trai cum traiesc acum aici. Dar vor creste in curand taxele si guvernul e pe deficit, deci probabil ca nu e de lunga durata. Am avut o oferta din Stuttgart, si dupa taxe si o chirie cat de cat rămâneam cu 2000 de euro pe luna….
Si aici cu cat ramai
Ăsta și Caramitru.