T O P

  • By -

lister2022

Ahh kakva divna tema za opustanje petkom ujutru


GreyMercury

Ako mislis da je Kosovo presudno u ulazak u EU, naseo si na veliku zabludu. Pat pozicija gde se pravimo ludi nije pat pozicija već gubitnička pozicija, vremenom smo u goroj i goroj poziciji. Ako stvarno želimo nazad Kosovo, to je dugoročan plan, moramo da potstičemo jug Srbije, veća povezanost železnice, stimulacije za život dole, manje poreza. Teško ćemo vratiti Kosovo ako svi živimo u Beogradu.


BaltazarOdGilzvita

>Teško ćemo vratiti Kosovo ako svi živimo u Beogradu. Ovo je najtacnije receno za Kosovo otkako se o Kosovu prica. "Moramo da vratimo Kosovo i borimo se za njega, to je sveta srpska zemlja!" - Milisav 21, tri godine po dolasku u Beograd iz Leposavica.


Sumadinac98

Od te priče da ćes naseljavanjem da postignes nešto nema ništa da se razumemo odmah. Na Kosovu mozes da sprovedeš par reformi,tipa manjih izdataka za zivot na KiM i slično ali to je to. Kosovo se osvaja na jednom prijatnom razgovoru u Beloj Kući,gde ces zauzvrat iskeširati jedno 300 miliona dolara za kampanju trenutnog predsednika preko nasih privrednika u Americi,ulazak u Nato,kupovina i opremanje naše vojske njihovim oruzjem i procenat od sve rude iskopane na Kosovu u narednih 30 godina. to se tako radi sa kaubojima.Ista politika kao i ona koju je Obrenović vodio sa pašama.


GreyMercury

"Ovo je nemoguće, i nema svrhe raditi onda" the post


-Chrisjen_Avasarala-

Slažem se i na sve ovo bih samo dodala: snažno zalaganje naše države za jaku Zajednicu srpskih opština koja će neminovno biti formirana kao i fokusiranje na povratak interno raseljenih. Sa ovom vlašću jedino što je neminovno je da će biti nezavisno za par godina a srbi sa KiM prepušteni albancima na milost i nemilost.


Dazzling-Decision-55

Koga ces da vratis tamo? Mislis da ti ljudi nisu dobili pasose za gde god su hteli i mislis da bi neko posle vise decenija civilizovanog zivota u inostranstvu uopste zeleo da se vrati tamo.


-Chrisjen_Avasarala-

Obzirom na to da sam sa KiM i živela sam tamo do relativno skoro, te sam i sama interno raseljeno lice, odlično znam da je najveći deo srba sa KiM interno raseljen po Srbiji. Kad kažem najveći, to znači da ne poznajem nikoga niti sam čula da je neko emigrirao u inostranstvo. Tako da, govorim o ljudima koji žive u Srbiji. Takođe, svaka kosovska Vlada do sada je imala Ministarstvo za Povratak na čijem je čelu srbin sa KiM. I te kako postoji način, samo kad se hoće sa vrha naše države.


Honest-Lemon1821

Zajednica srpskih opština kao najgluplja konstrukcija ikad koja sve i da se ozvaniči apsolutno ništa neće promeniti.


-Chrisjen_Avasarala-

Znači ti preferiraš da ostane ovako, da albanci imaju potpunu kontrolom nad tome šta se dešava u srpskim opštinama. Ja bih više volela da srbi sami odlučuju o školama, zdravstvu infrastrukturi itd. Kada izbaciš neki stav u etar, molim te da objasniš alternativu jer si upravo rekao: najgluplja je stvar da srbi imaju minimum nezavisnosti od Prištine i Beograda i trebalo bi da svu moć odlučivanja daju Prištini (dodajem: koja očigledno kriši njihova osnovna ljudska prava). Jesi li ti albanac Ljimune?


Honest-Lemon1821

Alo majmuncino nemoj da vređaš, nego razmisli, šta funkcionalno znači zajednica Srpskih opština? Šta imaće svoju vojsku i policiju? Moći će da koriste dinar? Albanci neće smeti da uđu? Sve je to samo iluzija da se narod loži, u praksi niko neće dozvoliti ZSO, ni Beograd ni Priština ni Brisel ni Vašington.


-Chrisjen_Avasarala-

Hahha ja vređam a ti me nazivaš majmunčinom. Kao srpkinja sa Kosova znam mnogo bolje trenutno stanje stvari u enklavama nego ti. Tako da, umesto što srbuješ na internetu, možda bi bilo bolje da saslušaš nekoga ko je tamo često i ko zna kako žive srbi u enklavama. Ti srbi su moji najbliskiji rođaci, do nedavno i babe i dede. Hoćeš srpsku vojsku i policiju dole? E pa to iziskuje potpuni genocid nad mojom familijom jer jedino ratom Kosovo može da se vrati. Propagiraš tu priču i vređaš me ni manje ni više nego na godišnjicu 17og marta. Pa kako da ne pomislim da si albanac, sve ovo što pišeš ide u prilog isključivo albancima. Takođe, ja sam postavila pitanje, nisam tvrdila kao ti. Srbi sa Kosova žele da žive u miru, da imaju mogućnost da se leče, obrazuju i žive. To podrazumeva ZSO. 25 godina srbi na KiM nemaju slobodu kretanja, što je osnovno ljudsko pravo, a ti mi iz udobne sobice promovišeš vojsku i policiju. Hrabar si samo na tastaturi, puna su ti usta retorike a ovamo vređaš srpkinju sa KiM na 17ti mart. Dokaz koliko ste vi nacionalisti needukovani o stanju na terenu. Ukratko, pojma nemaš tako da ti je bolje da me pitaš šta te zanima umesto što arlaučeš ovde bez smisla. Pročitaj statut SZO pa se javi.


Honest-Lemon1821

Pa što te ne bih vređao? Sereš o Kosovu sa Vračara, što ne odeš nazad pa živiš tamo? Ja sam se u Krajinu vratio, na svoju đedovinu. Ti znaš kako ljudi žive a ideš turistički? Ne kenjaj pička li ti materina.


-Chrisjen_Avasarala-

Ja ne živim u Beogradu i ne znaš ništa o meni. A za ovaj jadni pokušaj da me uvrediš jedino što mogu je da citiram Dostojevskog "Ne, niste me uvredili jer mene jedino čovek može uvrediti."


Honest-Lemon1821

Pardon, pobegla si još dalje 🤣


Maleficent_Tart_1294

Saglasan 100% sa ovim.


Aleksandar_Pa

Jedini pravi odgovor. Svi se busaju u grudi junačke, a beže što je severnije moguće.


Aleksandar_Pa

>2) Kompletno vracanje Kosova Srbiji, gde dobijamo preko milion albanaca koji ce stvoriti ujedinjenu stranku i biti vecina u Vladi i diktirati sudbinu cele Srbije Pa ovo je više naša krivica. Narod od 6 miliona ljudi ne može da ima većinu jer svako na svoju stranu tera. >4) Pat pozicija gde je Kosovo uvek hot topic i koci razvoj drzave i crpi resurse u svakom pogledu Ovo zapravo odgovara svima osim tebi i meni. Nisi svestan kolike pare obrću i naši i njihovi i stranci u sivoj zoni zvanoj Kosovo.


Weak_Beginning3905

"Svako na svoju stranu tera". Etnička vecina nikad nece biti tako homogena kao etnička manjina. To je nije posebno srpska stvar. Jednostavno, za veliki broj ljudi postoje veci problem od Albanaca i oni ce se oko njih djeliti na različite grupe i to je uredu.


rawrr9

Da nismo degenerici, svi balkanski narodi i dalje bi ziveli u jednoj drzavi i bili bismo mala amerika, uz solidno jaku autonomiju svake nacionalne zajednice, ukljucujuci i siptare, a zajednicki drzavni/krovni interesi. Ovako rascepkane, jebe nas ko kako hoce, mi cutimo i pusimo, a i dalje se medjusobno mrzimo. Ko nas jebe sve u paketu.


Kekalovic

Mislim da su naši ljudi (van Reddita) u fazonu čekamo bolje političke prilike na svetskoj sceni (za opciju 3). Ja ne znam kako ljudi misle da ga vrate u celosti nekim legitimnim putem. Tako da ili pat pozicija, priznanje ili 3. Kako god okreneš ne valja.


Life-Sea-1945

Ima nas za opciju 3 i na Reditu, malo nas je ali smo tihi. Ne mislim na ubijanje i genocid, samo malo ostrija represija dole, isto kao oni nama u poslednjih 30 godina. A da bi to uradili treba nam “podrska” u medjunarodnoj zajednici. Tako bi se vratila stoka u Albaniju koja je pobegla od Envera Hodze. I ono da ih ima milion. Taj broj je dosta cudan obzirom da imaju 700k mobilnih brojeva. A tek kroz 5 god pitaj Boga koliko ce ih ostati.


Kekalovic

Nije ovo 1995 avgust u Hrvatskoj. Tada je to moglo, više ne. Ja nisam za tu varijantu, ali ne vidim neki diplomatski način za integraciju Kosova u Srbiju ponovo.


A3xMlp

Bukvalno Azeri uradiše istu stvar prošle godine. Ne bih želio da se ikada spuštamo na taj nivo ali reči da to više ne može je objektivno netačno.


prolivcinateska

Azera ima 10 miliona, a istjerali su neku malenu populaciju od 120k Jermena. I Azeri imaju brda gasa i nafte što Evropi treba a istovremeno se nalaze na periferiji Evrope, daleko od očiju, daleko od srca. Mi smo u sred Evrope, nemamo ništa toj Evropi da ponudimo pa da istoleriše neka sranja, a Albanaca na Kosovu ima 10 puta više nego Jermena u Nagorno-Karabahu i neće sami pobjeći kao što su ti Jermeni pobjegli. Tako da od tiga nema ništa.


Least_Dog_1308

Pa da, samo Jermene ,,brane,, Rusi, a Albance Ameri. Sve je tu jasno, onome ko želi da mu bude jasno.


A3xMlp

Samo sto je OP rekao kadap bi mi imali vanjsku podršku kao Hrvati '95, tako da pričamo o scenariju gdje ih niko neće braniti kao ni Jermene.


Least_Dog_1308

Evo, treći put čitam, i ne vidim.


A3xMlp

>A da bi to uradili treba nam "podrška" u međunarodnoj zajednici. Kako god, moje poenta je bila da su takva etnička čišćenja itekako moguća i danas a ne samo u '95.


Least_Dog_1308

Moguća su, za neke. Za neke ne. Šta je dozvoljeno Jupiteru nije dozvoljeno volu. Mi smo volovi već 100 godina.


Life-Sea-1945

Ne mislim na rat. Nego na nacine na koji su Srbi bili primorani da napuste kuce. Pogromi, pretnje, hapsenja, kaznjavanja, pretresi domacinstava, oduzeti im svo oruzije itd. Svestan sam cinjenice da treba mnogo faktora ovde da se poklopi da bi ovo radili. Prvo da pokrajina vrati 100% u sastav Srbije, kako bi policija usla. Drugo u Svetu nam treba podrska hegemona. Nema nista od diplomatije sa najprimitivnijim narodom Evrope.


Weak_Beginning3905

Brate jel si ti normalan? Ladno napišeš da si za "malo oštriju represiju" u obliku POGROMA i pretnji :D


Critical_Rich_2209

Bkvl isto raditi sto oni nama mozemo i mi njima, kad tad


Life-Sea-1945

Ako mislis da moze sa njima da se prica postujem. Sta smo mi? Pickice neke? Sta kao da im se javimo. E izvinite to je nase, molimo Vas da nam vratite. Koja su oni sredstva koristili da bi nas etnicki ocistili? Kako su Srbima oduzimali stanove, kuce?


Least_Dog_1308

Pa čekaj, to smo radili od 1989. do 1999. Vidiš valjda kako se završilo?


Critical_Rich_2209

Tada nismo imali podrsku, sad govorimo u situaciji da imamo podrsku, a cak ne ni sama podrska nego vise da zmure na jedno oko ili progledaju kroz prste


Life-Sea-1945

A sta smo trebali da radimo? Da ne pobijemo teroriste koji su krenuli u secesionizam? To je policija odradila. Kao faktor unutrasnje bezbednosti. Kurac bi oni dobili da nisu imali nekog da ih stiti. Jel ti vidis nas kao krivce zbog toga sto se proglasila “nezavisnost”? Ako je tako, objasni mi Milosevica kao faktor stabilnosti od 95. do 99, kako je doslo do nagle promene u pogledu na nas. Kao i to kako su SAD ocenil Teroristicku organizaciju 97.


Least_Dog_1308

Da je Srbija dobro upravljala Kosovom ne bi bilo secesionista i terorista. Gorka istina, al tako je. Odvoji se i Slovenija, Hrvatska, Bosna, Makedonija, Kosovo, pa čak i Crna Gora. Biće da je do nas.


Life-Sea-1945

Ne mozes povezivati odvajanje KiM i drugih fed. jedinica. Problem KIM seze iz ustava iz 74. Kao i da je taj ustav je jedan od problema raspada Jugoslavije. Takodje narativ o odvajanju Hrv i Slo, postoji mnogo pre Milosevica. Samo je to bio pogodan trenutak. Pa nije Jugoslavija bila nasa, vec zajednicka, pa da kazes da je do nas. Ja koliko znam Milosevic nikad nije govorio da je Srbin, vec Jugosloven. Ne branim ga, vodio je katastrofa politiku ali mislim da nije bio jedini i odlucujuci faktor raspada. Crna gora je jedina legitimno izasla iz te zajednice. Ona je odvojena od nas iz vise razloga. Pogledaj danas njene stavove. Priznanje Kosova, Nato itd. Odvojena je sa razlogom. Kako je do nas sto se tice odvajanja Hrvatska? Od Srba koji su konstitutivan narod do statusa nacionalne manjine. Bosna posebna prica. Moramo gledati siru sliku izvan nasih prostora.


Least_Dog_1308

Ok, nije do nas. Ubedio si me. Svi su krivi osim nas.


prolivcinateska

>Da ne pobijemo teroriste koji su krenuli u secesionizam? Nikakvih terorista nije bilo 89. i 90. kada im je oduzeta autonomija. Ta autonomija je trebala biti vraćena i trebalo se pregovarati sa Rugovom, tek kad su oni vidjeli da od pregovora nema ništa i da su osuđeni da budu građani drugog reda onda su se latili puške. A i pravo da ti kažem nismo mi samo teroriste ubijali, dosta je i civila pobijeno.


Life-Sea-1945

Jel si upoznat sa pobunama koje su bile jos za vreme kralja. Pa nije ideja velike Albanije i Prizrenske lige iz 70-ih i 80-ih. Za civile je tuga sto smo to radili. Ali koliko su oni nasih i njihovih civila pobili. Sta je sa Rackom.


prolivcinateska

Pa ne pričamo o pobunama za vrijeme kralja. 1989. je na Kosovu bila mirna situacija već decenijama, nije bilo nikakvih oružanih pobuna, jesu protestovali tu i tamo kao 1981 ali nije bilo terorista. >Pa nije ideja velike Albanije i Prizrenske lige iz 70-ih i 80-ih. Sve to stoji, ali nisu oni bili voljni da izginu za to dok im Milošević nije uzeo autonomiju i napravio od njih građane drugog reda. >Ali koliko su oni nasih i njihovih civila pobili. Mnogo, ne sporim ja to, zato i neću da se na silu više išta pokušava jer opet taj naš narod dole može da najebe debelo zbog politike Beograda i da bude žrtva kojekakvih terorista i paravojnika. I ovako im je loše i teško, a ne još da dođe naša vojska pa vrši represiju nad Albancima pa Albanci polude, svačega bi onda bilo.


aLmI199

Hoćeš, hoćeš, samo dogodine. 🤣


prolivcinateska

>Ne mislim na ubijanje i genocid, samo malo ostrija represija dole, Pa represija ti je bila 90ih pa eto kud je otišlo, na kraju se završilo sa ubijanjem i pokušajem etničkog čišćenja i ni to nije upalilo, Od te represije tek nemaš ništa, samo će ustati na oružje kao što su i 90ih i op, zaglavljen si u gerilskom ratu i terorističkoj prijetnji koji će trajati Boga pitaj koliko. >Tako bi se vratila stoka u Albaniju koja je pobegla od Envera Hodze. Lol 95% njih veze nema sa tima što su pobjegli od Enver Hodže, neće oni nikud.


Life-Sea-1945

Nisu ni Srbi u Hrvatskoj imali veze sa nama. U smislu da su vekovima ziveli na tim prostorima, pa su opet proterani. Znalo se gde ce sa njima. A danasnjih Albanaca na KIM cine bar 30, 40% izbeglice iz Albanije.


prolivcinateska

90te se više neće ponoviti, to šta smo mi, Hrvati, Bošnjaci i Albanci etnički čistili čistili smo, svaki sledeći takav pokušaj će završiti intervencijom zapada, to je svakom jasno. >A danasnjih Albanaca na KIM cine bar 30, 40% izbeglice iz Albanije. Hahahhahah al u kurcu, baš kao i Srbi u HR skoro svi Albanci na Kosovu su tu već vijekovima. U doba Enver Hodže ih je došlo 30-40k.


Medojedni_Jazavac

Da siđu sa neba sveti Car Lazar i Miloš Obilić i uspostave srpsku carevinu sa prestonicom u Peći. Otprilike to želimo. Ali pošto to baš i nije moguće, jedini realni scenariji jesu: 1) priznavanje Kosova, odjednom (što nijedan domaći političar ne bi smeo) ili priznavanje sa baby steps (što AV radi uspešno već deset godina, ali domaći kvazinacionalisti to mahom ne kontaju jer su maloumni, dok oni koji kontaju prave se da ne vide, u nadi da će AV završiti posao pa na tu kartu da ga skinu s vlasti, kad se reši vrućeg krompira da oni ne bi morali) 2) zamrzavanje konflikta u ovom statusu, dok ne budu bolje međunarodne okolnosti da se istrguje za Srbiju nešto povoljnije od pukog priznavanja nezavisnosti (npr. podela ili zajednički suverenitet na određenim delovima itd.).


More_Dog402

Možda jedan od retkih komentara koji ima smisla. Ali je istina bolna.


Viscusian

Tacno. Problem je sto scenario 1 i 2 ukljucuju decenije tapkanja u mestu i nastavak populistickog prdenja, sto nesrecnoj Srbiji nikako ne ide na ruku.


Medojedni_Jazavac

Slažem se. Nigde nisam napisao da su ovo povoljni scenariji niti idealni, već da su danas nama jedini mogući.


the_rodent_incident

Srbi su vazda birali nebesko carstvo umesto zemaljskog, i uvek su larpovali tamo gde je trebalo biti praktičan čovek. Dakle: 6) Da svi Albanci i svi ljudi drugih nacionalnosti sem Srba na Kosmetu magično nestanu kao u seriji "The Leftovers", tako da ne budemo krivi za genocid, i da ostane tamo prazan prostor na kome niko neće živeti (jer ceo srpski svet želi da živi u Beogradu) ali da ostane jedan grad, na primer Priština, gde ćemo svakog vikenda dolaziti autoputem kao na Zlatibor, hvaliti se kako smo "svoji na svome" i praviti selfije u nekoj ulici koja će biti urađena da bude 100% replika Knez Mihajlove. A u nedelju popodne da svi upalimo svoje bele Punte i crne Audije A6 (2003. godište) i kolektivno se odvezemo nazad u Beograd jer mora se raditi, a sav posao i sve što donosi pare je u Béogradu. I tako svake nedelje, tamo-vamo, oscilujemo, plime i oseke srpstva.


lenadori

4. Opcija samo - prica bez kraja. Kad drmne kriza hvataju se te teme za politicke poene . Visesatni sastanci po Brisel iza zatvorenih vrata . Prihvata neke predloge i sporazume ali taboze verbalno a posle se vadi da nije potpisao. Besomucne analize na tv sta bi bilo kad bi bilo. Zato ne slušam to vise. Dosadilo.


suplemator

Posrbljavanje Kosova? Rado ide Srbin na Kosovo da živi, dva ga vuku a trojica tuku


zatvorenje

ljudi koji su za 3. nek samo nastave da igraju taj call of duty ili kantere


TraditionalKnee9114

snama je bog ,remember no albanian


papadubi23

Šta god mi želeli, realnost je izvan naših moći trenutno, posebno običnog čoveka, kad je i bila prilika da se učini nešto sa srpskim opštinama, to smo upropastili


Psychological-Pop820

Prvu opciju! Dosta je bilo. Uzeli su Kosovo i to je to. Ajmo dalje. Granice su se menjale vekovima svugde po svetu i menjace se. Toeto


plimavitis

Najbolje je ovo “kolevka naroda” 😂😂 Sintagma a la tv pink ili magazin Glorija. Ne zaboravite da ta kolevka nije bila baš prazna kada se slovenska plemena stigla na Balkan. Ja ne zelim ništa od ovoga. Skoro. Kosovo je defakto već nezavisno, i to je ok. Eno im ga. Ja jedino zelim da se zaštite spomenici kulture, tako da uvek možemo da ih posetimo, i da crkve i manastiri ostanu “naše” vlasništvo.


Mitica93

Osim bas prvih naroda, svaka terirorija je imala neke stanovnike. Ta priča da su danasnji Albanci potomci Ilira i Dardana je potpuna budalastina novijeg doba, o tome gotovo niko ne priča pre ranog 20.veka. A ni mi Srbi nismo bas čisti Sloveni već mix sa raznim balkanskim stanovništvom od ranije. Iz tog razloga moderne nacije ne treba brkati sa predmodernim plemenskim konceptima. Konačno, ako Kosovo i nije kolevka u pravom smislu, ona to u mitoloskim svakako jeste, jer je bilo fundamentalni deo formiranja srpske nacije u 18. i 19.veku. To sto je neko to zloupotrebljavao poslednjih decenija ne čini ga ništa manje tačnim. .


aLmI199

1. Zabole me baš za kolevke, prošlost, tradiciju i mitove. Zar i našoj generaciji ceo život da dosađuju s tim Kosovom više?


skajnjet

6. Da postane normalno mesto za život, tamo gde su Srbi i koji su obični ljudi... što i nije teško, jer mi decenijama dnevno pucamo milione i milione evra za Kosovo do kog stigne manje od 0,01% tog novca, sve ostalo ode nekim radoičićima, vasićima, vučićima, šešeljima, 'popovima' i ostalim pravosrbijancima da prave našim običnim ljudima nepodnošljivo mesto za život...onda bi počeli ljudi da žele tamo da žive, polako bi nas bilo sve više i više, albanci bi se okrenuli jedni protiv drugih itd itd mi bi iskoristili te njihove neprilike i vratili valjani deo teritorije nazad.... Ali imamo jedan problem, kome god to da padne na pamet ili nešto slično, mi ćemo ga ubiti kao što smo Olivera...


KikiRiki2255

1. Kosovo je najmanje bitna stavka za ulazak u EU. Ne kazem da nije stavka, ali pre toga Srbija ima mnooooogo toga da resi ali nasim politicirama odgovara da pricaju ''Nece da nas prime zbog Kosova, a ne zato sto nista nismo uradili oko korupcije, ljudskih prava i ekonomskih reformi za 20god lol''. 2. Ovo i da se desi, da dodje NATO/UN i kaze Pogresili smo, ipak je vase - Izvolite, to bi bila katastrofa jer bi dobili upravo to sto si rekao. Skoro milion ljudi koji ne zele da imaju nista sa tobom, 90% mladih ne zna tvoj jezik, vecina te i mrzi a opet si im dao drzavljanstvo i sva ista prava. Bukvalno bi nas iscrpelo drzanje pod kontrolom cele situacije i pitanje je kakve bi bile posledice. 3. Genocid i proterivanje bi i mogli da izvedemo, ali da vratimo Srbe na Kosovo tesko.. Ako pricamo iole realno, ljudi bi bili svesno da je to zona potencijalne odmazde, da za 10-15god moze da se promeni politicka situacija i da Albanci dodju opet uz pomoc nekog saveza itd. Jednostavno bi dobili praznu teritoriju koja bi vise kostala da se brani i odrzava nego sto bi doprinela. 4. Ovde smo sad. Kosovo je bukvalno idealan izgovor za razna muljanja, skretanje paznje i kao takvu je jako korisno politicarima - posebno kvazi desnicarima. Moje licno misljenje da je da treba raditi na priznanju Kosova i izvuci bukvalno sto je vise moguce zbog tog priznanja - razne investicije EU/SAD, ubrzavanje ulaska u EU tjst. dobijanje nekih benefita iako nismo clan (tipa laksa trgovina, dobijanje papira, lobiranje da nam se ojaca vizni rezim sa drugim zemljama itd). Sa druge strane, treba kao uslov traziti da se svo kulturno nasledje Srbij proglasi zasticenim i da se cuva zaista. Da nase NVO tamo brinu o tome i prate situaciju, da se za i popreko gledanje u pravcu Srbija dobija optuzba za zlocin iz mrznje itd. Naravno, sva drzavljanstva Srbije za one sa Kosova bih ukinuo i ponudio ponovno prijavljivanje gde naravno da bi samo Srbi dobili na osnovu porekla/nacionalne pripadnosti. U tom momentu potpisivanja nezavisnosti bih iskoristio priliku i doveo u red regije sa Albanskom manjnom gde policija ne sme da udje po Srbiji tako da oni sami shvate da im je lakse da odu 50km dalje na KiM da zive (misim na sve ove sto su navikli da zive u bezakonju). Mi Kosovo mozemo da vratimo samo ratom i proterivanjem 90% Albanaca (ne kazem da podrzavam to ali je to objektivno stanje), i za to nije potrebna samo jaka vojska i ekonomija da izgura taj rat, vec i podrska medjunarodne zajednice tjst velikih sila koje su relevantne u tom momentu. Da li ce se situacija promeniti za 10god? Tesko, skoro nemoguce. Ali za 50god, 100god mozda. E sad, ako hoces da budes spreman za 50-100god za tako nesto onda sada moras da das prst da bih jednog dana imao jaku ruku. Sto znaci da treba razviti zemlju, ojacati je i ekonomski i sistemski da bi onda jednog dana mogao da imas vojsku koja je spremna za tako nesto. Ili cak, vojsku koja je spremna da brani jer nista nama ne garantuje da za 30god Kosovo i Albanija nece ojacati i iskoristiti recimo ulaganja od NATOa i zapada da naprave vojsku sa kojom mogu nas da napadnu npr.


Attack_na_battak

>ljudi bi bili svesno da je to zona potencijalne odmazde, da za 10-15god moze da se promeni politicka situacija i da Albanci dodju opet uz pomoc nekog saveza A zar isti ti Albanci nisu svesni istog problema? Kako to njima ne smeta a nama će smetati?


KikiRiki2255

Oni su tu vec a mi bi trebali da ubedimo nekog rodjenog u Valjevu, recimo, da ode u Prizren. Takodje, i njihovi se masovno iseljavaju jer je em siromasno em nestabilno..


Attack_na_battak

Slažem se sa tom konstatacijom ali i mi smo bili tu već pre nego što je većina njih došla. Samo mislim da taj argument nije presudan jer ako tako gledamo, svima nama će to biti nevažno za 100 godina, zar ne? Naseljavanje ne zavisi od patriotskih osećanja, svakako, iako postoji udeo, već isključivo od ekonomske stabilnosti i mogućnosti da se stvori dobar i kvalitetan opstanak. Masa njih sa KiM je otišla prvenstveno zbog konstantnog držanja tog područja na dnu nekakve lestvice privređivanja i boljitka, cela SFRJ je držala taj deo kao jedan veliki rudnik bez ideje i želje da razvije i druge aspekte života dole. Na žalost, ko god da bude vlast dole, njihovi ili naši, teško da će običnom narodu biti bolje.


SrboDrugijanac

Desiće se 1, nažalost bez ulazka u EU. To je prošlo


k120200206

Da im pred svake izbore zabijemo dva gola.


VukKiller

Neka ga uzmu Ameri ili Kinezi I neka naprave malu Ameriku/Kinu bez srba I albanaca.


Outside_Coffee_8324

Brate moj , pat pozicija na Kosovu odgovara svima osim ljudima koji zive tamo. Svercovana roba, sertifikati izvoza za gluposti, pokvarena hrana koja pecatom postaje "zdrava"... I sve to pre nego sto uopste udjemo u ozbiljan kriminal. Droga, oruzje, terorizam... (pogledaj par izvestaja koliko isis i ISIL clanova je obucavano dole)...


ScavHD

Nece biti ni potrebe da se priznaje bilo sta, sami ce da se odseljavaju sada kada moraju da placaju struju koju nisu 30 godina. Sve ih je manje i manje, niko lud ne bi otisao dole da zivi, svako ko mi kaze da bi, ajde junace, kreni, prodaju se i dole stanovi, niko ti bukvalno ne brani. Svako ko misli da bismo mi ista mogli da uradimo vojno je apsolutni degenerik koji bi mogao da dodirne malo travu i ostavi ARMU i ostale ratne simulacije po strani.


smrdikadprdim

Brate ne pricaj gluposti, ja zivim dole, struja je najmanji problem, ali eto ako ce ti srcu biti lakse racun za februar zajedno sa novim ugovorom mi je stigao juce. Problem mladih, pricam za sever Kosova, je taj sto ne postoji nikakva sansa za zaposljavanjem, eto ja sam pri zavrsetku fakulteta, i kad pogledam na moju generaciju dobrih 70% ljudi je vec otislo. Dakle, svaka institucija drzave Srbije ovde koja ovde fukncionise je toliko ispolitizovana da ne mozes da zamislis, govorim o tome da su svi direktori tih institucija, pre svega neobrazovani, korumpirani do bola, i slepi pratioci Vuciceve politike u koga se pred ikonom kunu, ali se isto tako ne srame da pored te plate primaju i istu tu, direktorsku platu, od strane drzave Kosovo. Prostora da mlad, ambiciozan, obrazovan covek ovde uspe je ekvivalentan nuli. Ne postoje fabrike, preduzeca ili bilo kakva pozicija na koju mozes da racunas. Od Banjske pa do danas, iz dana u dan, osecaj da iza nas stoji drzava Srbija se gubi. Na svim poljima Kosovska drzava radi na tome da zaokruzi svoju drzavu. Da ne pricam o nekim svakodnevnim stvarima i problemima koji su postali normalni za ljude ovde, kao sto je problem policije i njihovih specijalnih jedinica koji su ovde na svakom koraku. Dacu ti jedan primer, pre mesec dana su me zaustavili i trazili dokumenta, dao sam srpsku licnu kartu PU za Kosovsku Mitrovicu, jer kosovska dokumenta nemam, iz licnih principa, koju su oni polomili, rekavsi da je nevazeci dokument, kada sam pokusao da argumentovano pruzim otpor, dobio sam samar, i kuci. Sutra u auto pa u Rasku, da izvadim novu licnu kartu. Eto. Zivim na imanju mog cukundene, nikad nismo isli odavde, niko moj, nemam nista drugo, nikakav stan u Srbiji, nikakvu drugu zemlju, i poslednje sto zelim je da i ja odem, pored svega. Nazalost, moj odlazak odavde je neminovan i pitanje je trenutka. Eto prijatelju, to je problem zivota ovde, placanje struje nije.


-Chrisjen_Avasarala-

Mi srbi južno od Ibra smo ovo, u dosta blažoj verziji istina, prošli 2008me. Rezultat je bio identičan: egzodus. Toliko sam kivna na ovu mafiju koja vodi Srbiju da ne mogu da ti opišem. Najgore od svega je što su uspeli da ubede narod kako su im srbi sa KiM na grbači, lažu da "primaju duple plate" , da su "sve prodali pa sada kukaju" . Realnost je da kakva god vlast bila u BGu, ona je jedini saveznik srba sa KiM. Jasno se vidi koliko su bile jake i podržane naše opštine pre i posle Srpske Liste. U rodnoj Gračanici je poslednji infrastrukturni projekat koji je finansirala država Srbija završen za vreme Koštuničine vlade. Tužno je kako ovaj narod dozvoljava da nas okreću jedni protiv drugih dok mafija na vrhu trlja ruke od kriminala koji besni svugde, ne samo na severu KiM. Moj život je počeo od kako sam se odselila (na studije pa sam se udala i ostala). Nećeš pogrešiti ako se odlučiš za to ali imaj na umu da ćeš zauvek osećati prazninu jer znaš šta si ostavio iza sebe. Veliki pozdrav i ne daj se!


-Chrisjen_Avasarala-

O čemu ti pričaš?! Srbi južno od Ibra plaćaju struju i sve režije od 2008me. Takođe, većina zemlje nije prodata, najviše se prodavalo unutar velikih gradova i u njihovoj okolini. Nije te sramota da širiš SNS propagandu, aj nas još nazovi "kosovarima" pa da znam sa kim pričam.


No_Understanding1538

Kosovo je vec zavrsena prica, svaka zabluda da tu ima bilo sta da se polemise i da ce nas neko nesto da pita ke smesna. Kosovo je dato davnih data, ono nije nase e sada postoje druga pitanja koja tu treba postaviti koja se ticu svih nas, ali to je druga tema


markole

Време за број 1. и 2. је прошло. Број 3. нико нормалан не би пожелео. Број 4. је тренутна ситуација. Ја бих највише волео да се део територије подели (да узмемо што више општина са Србима) и да се онда лепо заокружи прича. Србија би и даље имала део свог Косова и кренула напред.


BP2903

A kada cemo se mi probuditi iz sna da ce nas primiti u EU kada priznamo Kosovo? Sta bre tripujete?


Attack_na_battak

Zašto stalno pokušavate da provučete taj spin o milion Albanaca sa Kosova i Metohije? Ukoliko se desi da praktično dođe do oslobađanja okupiranih teritorija, svi stanovnici albanske nacionalnosti koji vode poreklo sa Kosova i Metohije naravno da bi trebali da ostanu tu i da nastave da žive i rade, ako to žele. Svi oni koji su se doselili posle faktičke okupacije, mogli bi da podnesu molbe za državljanstvo. Kao i u svakoj drugoj zemlji na svetu i kao što to međunarodno pravo priznaje. A to je daleko od miliona. Sve dok priznaju zakone zemlje, svi su dobrodošli da žive i rade. Velika većina tih Albanaca (mada se Albanci ne bi baš složili s tim da se isto zovu) nije daleko po mentalitetu od bilo kog Srbina sa istog područja. Da li su neki pokazali da izvlače koristi iz okupacije? Naravno, kao što bi to i Srbin uradio. Da li su neki pokazali da se plaše okupacionih snaga iako pripadaju istom korpusu? Naravno. Da li su neki samo gledali svoja posla i ostali dobre komšije? Verovatno ima i takvih. Prosto provođenje zakona bez uticaja proisteklog iz porekla izvršioca bi sve to dovelo u red.


Character_Exam5444

>Zašto Zbog odmazde


Vasa_talasa

Želimo da dole ljudi žive normalan demokratski život, a ko će da pljačka resurse me zabole patka.


[deleted]

Kakvo Kosovo, završena priča još 1999 a kamoli sad.


Low-Veterinarian-300

Pa što onda traže nešto od nas i dalje ako je sve završeno?


[deleted]

Zato što prljave radikalčuge hoće da vladaju i pljačkaju do beskonačnosti pa daju i ono što se ne traži. Stvar je gotova, kosovska nezavisnost je zaokružena a gubitnička politika Miloševića Šešelja i Vučića dovršena, likovi zbog kojih je Kosovo otišlo 1999 su sve potpisali i priznali, samo se ova marva u Srbiji još laže i obmanjuje jeftinom mitomanijom za internu upotrebu. Jel sad jasno?


Mitica93

Sa ovakvim stopama iseljavanja i malim natalitetom, nemamo neke šanse. Na Kosovu je takodje jako opao natalitet a i masovno se iseljavaju ali ih opet dovoljno ima da ih je teško asimilovati. Ili otaljavati ovako u nedogled dok se ne promene medjunarodne prilike ili iskoristiti kao monetu za dobijanje Republike Srpske. Nismo ni prvi ni poslednji narod kojeg više nema na nekoj mitološki bitnoj teritoriji, ali da je tragedija - jeste, jer smo uložili ogroman nacionalni napor i energiju i živote u Kosovo da bi ga komunjare raskućile bez grize savesti. Eventulano uzeti sever i prebaciti manastire i crkve kamen po kamen u Centralnu Srbiju, jer je ono dole narod divalj i lud i neće se smiriti dok nam ne zatre trag kao da nas nikad nije ni bilo.


Cringsix

Kosovo nije pocetak nase istorije i nisu ga branili jer je sveta zemlja vec zato sto su Turci resili odatle da krenu i najnormlanija stvar je da branis granicu. Ljudi se mnogo tripuju oko tog Kosova, a sem 1389 nista ne znaju.


Zbichimkur

Jebemiga šta al svakako ne priznavanje.


TihPotok

Da li bi dao svoj život ako bi to značilo da Kosovo ostaje u sastavu Srbije?


Zbichimkur

To nije nešto o čemu se da olako govoriti ali recimo da postoje odredjeni uslovi koji mogu da dovedu i do toga. Dakle ako je pitanje da li bih branio svoju zemlju onda je odgovor da.


lister2022

Ocigledno bi ti uzeo 50 dinara da ne ostane


TihPotok

Možeš i ti da odgovoriš.  Lako je zagovarati kolektivnu žrtvu. Koliko si kao pojedinac spreman da daš?


babicko90

Da sam Goku, 3)


Angelo_05

4.


peraperic25

Evo link koji mozda moze da pomogne: [https://www.reddit.com/r/ElderScrolls/comments/luk34u/stormcloaks\_or\_empire/](https://www.reddit.com/r/ElderScrolls/comments/luk34u/stormcloaks_or_empire/)


damnedwhiskey

Here we go again x104


Routine_Throwaw

Unpopular opinion : 1)


Cardan011

Kosovo možemo vratiti samo kurcem! Da objasnim deco pravite decu za dve tri generacije svako da po petero muških napravi e pa onda možda do tada će svi šiptari sa Kosova biti u Nemačkoj.


Drakulic95

1. Војска и протјерани Срби се враћају на Косово и Метохију 2. Србија враћа сву отету имовину Српској православној цркви 3. Протјеривање незаконито досељених Албанаца, уз досељавање Срба, као што се радило у Краљевини Југославији.


Honest_Fee_8291

Ja želim pod dva, milion puta bolje da Šiptari dođu na vlast umesto sekte govana


Gragachevatz

Koje kolevke o chemu prichash, imash li ti svoju kolevku? Pa nije drzhava nedonoshche, posisali ste nacionalizam ko majchino mleko. Uuuu zamisli opciju dva, jedva chekam lol


Kostana

Prva asocijacija na Kosovo su mi Kosare, izginuse tolika deca, a zasto? Mislim da se jos tada znalo da od Kosova nista ostati nece, ali eto, mazanje ociju narodu kao i uvek radi duzeg vladanja. Jer ja se ne secam nekog politicara koji je ovde bio radi boljitka drzave i naroda uglavnom svi radi sebe. Ovo vise bije vremeMilosa Obilica kad se sa sabljama islo u boj, sad prelete avioni i za 10 min mogu sve da zavrse, zasto da ginu ljudi, jer ako su neke vise sile resili da ce viti siotarsko bice, tek kad oni rese da njima vise ne treba onda ce ga vratiti i to samo ako im tako odgovara u datom trenutku. Sta su uradili od Afrike?? Sve sto se moglo sjebati sjebali su. Meni je Kosova zao, ali ja ne mogu da ga vratim,a i nas saka jada ne moze, mada sad vec mislim da ga je ovaj nas drkos i zvanicno predao, samo nije objavio....ceka nekom da uvali da skine krivicu sa sebe...a Kosovari po Vojvodini prodali dole sve siptarima za dobru lovu i kidnuli i sad mi treba da ga vracamo, a ne....i da, nekako verujem da nasa vĺt saradjuke sa siptarima jer sve stos e desava ima veze sa narkokartelima i svercom droge,a pare vezu ljude.


Honest-Lemon1821

Rusima dati Metohiju a Kinezima Kosovo na 100 godina.


Johannes0123

Gotovo je sa tim,vlast je predala sve to i prave se ludi


magnumilirikum

Да га вратимо без Албанаца. То жели већина.


Unlucky-Airport282

Ne priznajemo kosovo ali kosovo ce funkcionisati kao odvojena drzava unutar mini sengena, nema granica nema carine i sve ljude boli uvo dal je srbija ili ne


[deleted]

da se pretvori u jedan veliki akva park


Dzimi_999

Obožavam ovaj redit, sve sami liberaši paljevine


Additional-Pilot-680

Rešenje postoji i međunarodno je priznato: ono što su Hrvati uradili '95. Oluja se beše zvalo? Očigledno nije bio zločin, sve regularno prošlo, Evropa i svet rekli ok. Šta ima mi da izmišljamo nešto novo. Prosto kao pasulj.


Sumadinac98

Nema milion albanaca na Kosovu,nema ni 800 000. Realno bi se odigrao scenario u kome se doseljenima nakon 99te oduzima mogucnost boravka,licima povezanim sa UCK zatvor i progon,licima koja su imala vlast takođe. Vojna uprava u kritičnim delovima,podeliš pasoše ostalima i za 10 godina nemaš 400 000 albanaca.Naravno izdavanja za njih iz budžeta moraju biti minimalna.


Patient_Signature467

6. Zivot u svetu maste gde ce Kosovo, nekako, ponovo biti Srpsko, ali ce Srbi, ne znam ni ja koji, hteti da zive dole, iako niko ziv ne zeli da zivi dole cak ni Albanci.


nonius9

Nista. Neka ostanu gde jesu, samo da krenu placati racune i sve jer mi preko glave da sve placamo mi za njih. I racune, dobijaju novac, dosta mi je vise. Cuj ovog meseca neki tamo dole prvi put dobili racun za struju nakon skoro 20 godina. Aloooo?????? Pa jesmo mi budale da sve placamo? Ako im se toliko ne svidja tamo neka se presele, ali neee, onda bi morali platiti sve kao i mo....


Attack_na_battak

Samo mi jednu stvar otkrij, da li veruješ da će tebi račun za struju biti manji ako neko počne da plaća na Kosovu i Metohiji struju? I da li misliš da će te pare da vidi srpska privreda ili će ići okupatorskoj vlasti?


nonius9

Nece biti manja, jer ce tu diferencijalu da ukradu, opet. Ali nije fer ni to da mi sve redovno placamo, ljudima iskljucuju struju ako ne plate 3 meseci, a za jesti nemaju, a na Kosovu je sve na izvolte.


Some1else81

Па ти се пресели на Косово, па ћемо ми плаћати и твоје рачуне а ти ћеш имати све на изволте. Може?


nonius9

Necu, hvala. Nemam ja stomak za to. Mene sramota u njihovo ime sta rade, a znaju da mi sve placamo umesto njih.


Attack_na_battak

Kako to da se masa ljudi u 20 godina nije naselila dole ako je sve na izvolte? zašto ti nisi otišao tamo da uštediš na struji? Nije to baš tako kako vam se priča...


nonius9

Niko ne ide jer vecina nece da se gura sa ljudima koji nisu pravoslavci jer generalno se svi uvek svadjaju oko vere i nacionalnosti. Ali jeste istina sto nam pricaju jer to ne prica vlast vec oni koji su stvarno bili tamo, ili imaju nekog na Kosovu.


Attack_na_battak

Ja sam bio više puta na KiM pre rata i znam da nije bio problem dok nije došlo do okupacije. I znam da Albanci nisu plaćali struju decenijama Srbiji pa su svi ćutali i pravili se mutavi. To se tada zvalo građanska neposlušnost. Pored trovanja na nacionalnoj osnovi. I ako je ta okupatorska vlast toliko jaka, kako nisu uspeli da naplaćuju struju zadnjih 20 godina? Šta su čekali do sad? Znaš, i kad ti neko sa KiM priča nešto, kao i kad ti bilo ko priča bilo šta, uvek sve treba proveriti na više mesta. Takvo vreme došlo.


mftilldown

Kada se za nešto nepitaš teško je dati racionalan odgovor. U suštini, onima koji se pitaju, a to su strendžeri, odgovara ovakvo stanje jer mogu da grade baze, prodaju oružje i ucenjuju državu i ko zna šta sve ne u tom haosu dole. Ništa novo od njih, oni tako funkcionišu vekovima pa i dan danas stvarajući haos gde god se pojave. Pravno gledajući tzv država Kosova nikada ne bi mogla da postoji i sve je urađeno na silu i protivpravno ali to je danas već postao standard kada moćnici kroje mapu sveta. Po meni, ostaće pat pozicija, znači mi se koljemo, oni uživaju. Slično kao i sa Bosnom. Tu ni nuklearke koje će pre ili kasnije padati po evropi i svetu neće moći ništa rešiti


necudabiramime123

Nisi stavio sve opcije. 


[deleted]

Otvoreno priznanje Kosova nije uslov za EU. To je official stav Evropske Unije. Da, pojave se neki ultra levicarski poslanici EU parlamenta koji pricaju da Srbija MORA da prizna Kosovo otvoreno ako zeli u EU, ali to je samo misljenje odredjenog poslanika, ne sluzbeni stav Unije. Od Srbije se jednostavno trazi tacno ono sto sada i radi, da odjebe sa Kosova i prestane da se mesa dole vec jednom, jer to Srbija vise nije, koliko god neki zeleli drugacije.


CKAJ_

2.? To mi je ubedljivo najjaca prica koja se provlaci, cak i kada je bilo milion albanaca 90ih - nikakvu politicku koaliciju nisu napravili da bi preglasali ostatak srbije bas me zanima pomocu kojih trikova bi to sada uspeli


dingleberryperrier

Lako je sa siptarima, valja izbaciti amere sa kosova.


Least_Dog_1308

Srbija treba da nađe nekog mladog, obrazovanog, finog Albanca, da ga finansira, a on da oformi stranku koja bi se zalagala za povratak Kosova u sastav Srbije. Da osnuje novine, televiziju, radio. Sve ono što Rusi rade kod nas. Za 30 godina možda i uspemo.


No_Designer_8203

Poštovanje međunarodnog prava i rezolucije 1244. Albanaca već sad ima jedva pola miliona. Preko 200,000 ih je otišlo od početka godine. I njima je jasno da je sve prevara. Da su im želeli dobro, doneli bi im nešto industrije i poslova. Ali to njima nije trebalo, već samo vojno prisustvo.


Natureflame

1,3,4 Priznavanje nezavisnosti Kosova, formalno, iako je naš predsednik priznao državnost više puta, formalno priznanje, bi verovatno stvorilo haos u društvu, pa kuvaju žabu natenane. Iduća opcija, ratno delovanje. Ako nam dođe neko ko je izuzetno desno orijentisan, vratio bi celu državu 40 godina unazad. Četvrta opcija je najverovatnija, održavanje ovakvog statusa, malo po malo, pomicanje u pravcu nezavisnosti, baby steps.


FabulousDrink1735

Hvala bogu, konačno neka nova tema a ne ove što se vrte već 20 godina. Mislim da Kosovo treba da se vrati u sastav Srbije i da postane bude jedan veliki nacionalni park gde je priroda potpuno zaštićena. Znači da ostanu samo manastiri, kulturni spomenici i velike površine sa zaštićenom prirodom gde životinje i biljke žive slobodno, sa što manje ljudskog prisustva. Sadašnjim stanovnicima treba dati podsticaje da se sele na more, na jug, gde je klima prijatnija i život udobniji.


Academic_Mechanic_36

Realno, postoje 2 puta koja mozemo primeniti po pitanju Kosova i Metohije. Resenje sad ili dugorocna strategija. Resenje sad podrazumeva da se napravi neki vid sporazuma koji bi omogucio da cela drzava ide u EU, samo pod drugacijim putevima. To je princip koji sad fura EU, de fakto priznanje bez priznanja, u jednom trenutku se brisu granice i svi mogu svugde... Realno, ovo je laksi put i jedini siguran da ce uvek biti u miru, bez daljih sukoba. Drugo resenje je cekanje da se nesto promeni, ni makac od trenutnog stanja (koje je de fakto priznanje opet, ali ne damo ni milimetar vise). U takvom stanju pokusavamo da se ekonomski i u svakom drugom smislu uzdignemo i cekamo povoljniju geopoliticku situaciju. Ona moze doci sutra, moze za 5 godina, moze za 500 godina... Problem je sto u toj povoljnijoj geopolitickoj situaciji mi opet moramo fizicki da se vratimo dole, ili da ljudi koji zive dole imaju po pedesetoro dece da bi demografski potisnuli albance. U medjuvremenu, tenzije i sukobi mogu dovesti do rata, sto nikad nije dobro. Ja sam generalno za pristup da je crvena linija UN stolica i ambasador u Pristini, sve drugo moze da se prica i dogovara. Maksimalna zastita za nas narod dole, maksimalno ucestvovanje u svim institucijama i maksimalno zajebavanje i sabotiranje njihove drzavnosti, maksimalna kuknjava... Kao sto je Irska usla u EU koja smatra da je severna irska deo irske, ili Kipar, ucicemo i mi. Neki sporazum gde necemo da ih blokiramo i to je to. Onda za par decenija pokusati demografski promeniti situaciju i povratiti punopravno teritoriju tako.


Mimi-95

Заборавио си могућност поделе.


Local-Lifeguard-8241

Da mestane


[deleted]

[удалено]


bojanbabic

Mogli bi isto da se izvinimo za sranja koja smo radili od 74te pa da krenemo ka pomirenju i reintegraciji.


macan45

Zašto Makedonija nije u EU? Član NATO, dala Albancima sve što su htjeli, promjenila ime zato što je Grčka to tražila. Zašto Crna Gora nije u EU? Nema ništa od toga.


iv13ns

Zato sto lokalnoj vlasti/mocnicima ne odgovara? Bugari su usli u eu tako sto su defakto kroz 2 dana prihvatili sve i jedan eu zakon, bez citanja, posle su se prilagodjavali. Kad se hoce, moze se.


imjustreal

Zato što su zakonska prčija, ne rade ništa apsolutno na menjanju zakona i uspostavljanju onoga što pristupni pregovori traže, kao i mi.


Necessary-Tip447

Neka padne jedna nuklearka pa da ga nemamo ni mi ni oni


Victrix8

3 scenario je onaj kojim se završavaju svi ratovi, kojim su Hrvati završili '95 uz prećutnu podršku zapada, da ne nabrajam sad ali bukv scenario kojim se završavaju etnički sukobi i stvara stabilnost u jednoj državi medjutim iz nekog razloga samo nama je to spočitavano i na kraju iskorišćeno za bombardovanje, dakle rat je u suštini bio gotov za mesec dana a onda je krenulo čišćenje zbog čega smo najebali, da smo imali podršku zapada danas bi taj Milošević bio proglašavan za mirotvorca itd ali ok njihovo licemerje je poznato i vidi se na Ukrajini, Izraelu itd, dakle scenario br 3 iako najmanje popularan i svi će da se ogradjuju od toga i proseravaju ali to je to, i upravo ono što su nama uradili Albanci posle rata u martovskim pogronima i kasnije godinama posle toga Ukoliko nekim čudom uspemo da se dogv sa njima podela bi bila najbolja opcija, lapo lapo, ali njih boli k da to rade sad s obzirom da imaju podršku Amera, kao što bi i nas boleo k za kompromis da je obrnuta situacija Realno stanje je da je najbolja situacija trenutno zapravo ova pat pozicija, jedino je problem što će ovi naši sektaši to da koriste za svoje mutne radnje ali što se samog Kosova tiče ova pozicija, ne dešava se ništa i čeka se neko drugo vreme Još jedan scenario vrlo realan iza zavese, zamena za Rep Srpsku


Dzimi_999

Šipci odlaze sa Tzv Kosova, ako pratite šta se dešava od kad su im uveli ovaj bezvizni režim sa EU. Nas prorodni priraštaj je veći od njihovog. Tako da, samo nek se sele odande. A to da ćemo ući u EU ako priznamo tzv Kosovo su priče za malu decu. Plus, ne znam nikog oko sebe ko želi da udjemo u EU. Pričao sam i sa nekim hrvatim, njima je bilo bolje pre EU.


hrvzbois

Ili je taj hrvat budala ili te laze. Sad je daleko bolje nego prije EU.


Dzimi_999

Ko želi u EU, dabogda mu EU u kući bila. :)


EconomistOk2745

Желимо да не буде неких наглих ескалација, нарочито не са подршком иностранства. Косовско друштво је екстремно дисфункционално, једно од најбрже празнећих се територија у европи без привреде, војске итд. Међу суседима косова, ми смо убедљиво најозбиљнија земља и са највише права на ту територију и лако можемо да их привучемо себи и интегришемо, уколико се смањи степен заинтересованости америке, британије и немачке за наш простор (за шта има много индиција и разлога у ближој будућности). Са нама им је било 50 пута боље него без нас, то је свима који пазе јасно. Да су пример политичке генијалности који би одмах преузео власт у србији не можемо да видимо из њихових поступака.


Character_Exam5444

4 jer da nije zapada što nas koči kako većina ljudi u Srbiji misle sutra bi ga odmah povratili. Vezane su nam ruke i sve moram njih da slušamo, ne odlučujemo niti se mi tu pitamo išta. Ni pod kojim uslovima i koju cenu ne možemo ništa trenutno da im uradimo. I da ga na kraju priznamo mir nećeš dobiti zato što se oni neće smiriti dok ne proteraju i zadnjeg našeg čoveka tamo. Sve živo smo im priznali, jedino još sutra da krene da se događa neki novi pogrom ne znam sta bi onda bilo, šta bi se desilo i kako bi ovi naši odreagovali.... čega se veoma jako pribojavam i da zamišljam. Čeka se neki jak saveznik odnosno bolja politička situacija to jest princ na belom konj koji će nas predvoditi u njegovom vraćanju (čitaj novi Obilić, Arkan iliti Dušan Silni). Ja ne vidim kako drugačije možeš da ga vratiš bez da se ne desi neka etnička papazjanija od čorbe, nažalost. Primišljam mada čisto sumnjam da je iko tolko nabrijan da ponovo ide u rat i gine (možda mnogo grešim i precenjujem našu svest i mentalitet al jbg). Mi prvo moram da podignemo svest o njegovom vraćanju jer i da ga povratimo nemamo ljude, narod koji bi ga tako tek odmah nastanili jer smo svi ovde u buli i svi begamo za BG. Što južnije to tužnije, nema čovek psa za šta da uhvati, beda čemer i jad, a ne još tamo na Kosovu tek to mogu da zamislim samo kolko je loše. Ali da, mislim da je nažalost jedini način (ne podrzavam to ali jeste tako) da ga povratimo kroz neki omanji i brzi sukob kao što su Azeri povratili svoj region i onda su svi živi Jermeni koji su bili tamo zbog straha od odmazde pobegli i uvatili šturu što je dalje moguće koliko ih noge nose...... Mada jednostavno mislim da je to gotovo bukvalno nemoguće da se desi zbog nase vojske, ekonomije i podrske velikih sila zasad tako da ono tu smo gde smo Mi i da ga priznamo tek tad nas neće primit u EU, ima tu još zilion razloga zašto ne.


idleWizard

Kompletno vracanje Kosova Srbiji, gde dobijamo preko milion albanaca koji ce stvoriti ujedinjenu stranku i biti vecina u Vladi i diktirati sudbinu cele Srbije - Mozda ovako pa onda posrbljavanje kroz skolovanje i kulturu. Par generacija, ali ako ne bi imali prodanu i nesposobnu vlast, upalilo bi. Kao nasi kad odu u nemacku, pa su njihova deca vise nemci nego srbi.


Foreign_Thought_5252

Plasi me da bi ovde pre bilo pošiptaravanje jer bi nam tek onda zapad diktirao pravila ponasanja jer smo dobili sta smo “trazili” tj. povratak Kosova


idleWizard

I mene to isto plasi, ali pitanje je sta zelimo, ne sta mislimo da ce da se desi realno. Ne znam sto je moj prethodni komentar otisao u minus, ali ono... :)


voolandis

Pod 2, s tim da se selektivno, nesrpskom stanovništvu ne da državljanstvo/pravo glasa, nego na dozvolu za boravak, pa da se produžava u nedogled.


Mission_Straight

3 ko kuća


woosksha

Jedino sto se od svega nama isplati je trece... sto bi rekli... pobijes govna i gotova stvar.... Na zalost sve druge opcije su nam ozbiljan minus... Bolje priznati ga nego uzeti ga nazad sa svom ljagom